|
xlenn
|
Geplaatst op 13-02-2008, 21:16 |
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Heeyy, ik heb een handleiding gevonden waarmee je meshes kunt maken, je hebt wel de volgende programma's nodig ;; - BodyShop (zit al bij the sims2) - SimPE (http://sims.ambertation.de/ voor de download) - MilkShape (http://chumbalum.swissquake.ch/ voor de download) Ik zal de handleiding vertalen (goed voor m'n engels ) maar ik weet niet of alles dan ook goed is, ik zal het proberen Ik heb 't zelf nog niet geprobeerd of 't lukt, maarja, dan moet je 't zelf maar ffe kijken Er zijn 5 delen (het is allemaal best wel ingewikkeld vind ik hoor ) maar ze komen per bericht, dus even geen reacties plaatsen AJB 
BTW er zitten plaatjes bij, alleen ik weet niet hoe je ze erbij moet plaatsen, ik heb ze wel toegevoegd, maar het zijn kruisjes geworden Weet iemand de oplossing? stuur ffe een pb 
1) Start BodyShop en kies het outfit wat je wilt wijzigen. onderdelen creëren/Start een nieuw project/Creër kleding/Alledaags) In dit voorbeeld gaan we de jurk van een vrouw gebruiken, en vervormen dat rare hangende ding aan de achterkant. We gaan een naam kiezen, en deze test-samenstelling wat we gaan gebruiken, noemen we “MeshTutorialTemp”. Import het naar je spel, kies welke categorie je wilt gebruiken, ik kies alledaags. Sluit BodyShop.
http://thumbs.modthesims2.com/getimage.php?file=300955
Dit bericht is gewijzigd door een moderator of administrator op 21-05 19:46.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
Thomas <3 |
|
|
xlenn
|
Geplaatst op 13-02-2008, 21:33 |
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Deel 2 - Vind de delen van de mesh
2) Start SimPE.
3) Open het bestand wat je hebt geëxporteerd in stap 1,(mijndocumenten/EAgames/Sims2/Projects/MeshTutorialTemp) het is genoemd met aan het begin een paar nummers en dan de naam hoe je het genoemd hebt. Bij mij 7f61a2a4_MeshTutorialTemp.package
4) Kijk voor de property set (dat staat in de 2e kolom). Daar staat de naam van je Mesh. Hierzo heet het afbodydresslongloose_grayline.
 5) Ga naar je desktop en maak een nieuwe map voor je project. Bij mij MijnDocumenten/TutorialDress.
6) Ga naar SimPE en klik op het balkje File en dan New
7) Zoek de finder Tab (staat in het rechter vak of onder in het scherm, als je 'm niet kunt vinden, probeer het menu Window – Resource Finder) en typ de naam “afbodydresslongloose” in en klik op de start-knop. SimPE zal lang laden, er is een groene balk waarop je kunt zien wanneer hij klaar is, onder in het scherm. Dat is heel sloom bij mijn computer, je kunt in de tussentijd een glas water halen.
 8) We gaan kijken voor onze mesh delen in 4 files; The GMDC bij de Sims03.package, the GMND bij de Sims04.package, the SHPE bij de Sims05.package, the CRES bij de Sims06.package.
Scroll naar beneden tot je de Sims03.package file ziet. Kies de GMDC door dubbel te klikken op Geometric Data Container: afbodydresslongloose _tslocator_gmdc. Neem niet de LOD version. Wacht een tijdje (the gmdc is het langs om te laden) en de groene balk. vult weer.
 9) Nu zie je the Sims03.package geopend, me de gmdc we klikken highlighted. Rechtermuisknop en druk op ‘Extract’ sla het op in de map die je hebt gemaakt(TutorialDress)
 10) Klik op de ‘Finder’ tab opnieuw, en kijk voor Sims04.package, vind de Geometric Node: afbodydresslongloose _tslocator_gmnd. Dubbelklik erop.
 11) Nu gaat de Sims04.package open. Klik met rechtermuisknop op the highlighted gmnd, en extract het in de map die je hebt gemaakt (TutorialDress)
 12) Herhaal stap 10 en 11 2 x meer met Sims05.package met Shape: afbodydresslongloose_untagged0_shpe, en Sims06.package with Resource Node: afbodydresslongloose_cres. Extract ze weer in de zelfde map.
Dit bericht is gewijzigd op 14-02 16:09." border="0" class="user" />" border="0" class="user" />" border="0" class="user" />" border="0" class="user" />" border="0" class="user" />" border="0" class="user" />" border="0" class="user" />" border="0" class="user" />" border="0" class="user" />" border="0" class="user" />" border="0" class="user" />" border="0" class="user" />
|
|
|
|
Thomas <3 |
|
|
|
|
xlenn
|
Geplaatst op 14-02-2008, 17:04 |
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Deel 4 - verbind je nieuwe mesh naar de Temp Skin
20) Open je bodyshop package van je opgeslagen Sims map. (zie stap 3, het is genoemd naar 7f61a2a4_MeshTutorialTemp.package)
21) Rechterklik op de packed map scherm en gebruik ADD, voeg dat toe aan de modifiedcres map. Rechterklik opnieuw en gebruik ADD voeg je modifiedshape map toe.
 22) Ga naar de 3D ID Referencing map (3IDR). Klik op het linkerscherm, klik er opnieuw op in het rechterscherm. In het plugin view tab, zie je een button waarop Package staat. Klik op de Package button. Een schermpje gaat open.
Als je geen informatie ziet op de helft van het scherm (en dus geen Package button) kijk voor de 'plugin' tab helemaal beneden of aan de rechterkant van het scherm en klik erop. Als je dit ook niet kunt vinden, ga naar het Menu 'Windows' klik op 'plugin'.
 23) Sleep je shape en resource node in het geopende scherm naar het linkerscherm. Je hebt nu 2 shapes en 2 resource nodes. Sluit het geopende scherm.
 24) Klik op de resource node bovenaan de lijst en verwijder het door rechtermuisknop te klikken en dan delete. Doe het zelfde met shape bovenaan de lijst.
 25) Sleep je nieuwe shape and resource node beneden aan de lijst naar boven an de lijst door te klikken op de naam, dan klik je op de UP button. Wanneer je klaar bent, Resource Node zal als eerste klaar zijn, Shape als tweede.
 26) Klik op de Commit botton
 27) verwijder de Resource en Shape van de Packed map lijst door rechterklik en kies op delete. Een lijn staat er voor in de plaats. Sla 'm daarna op.
 28) Nu is het tijd om te kijken of je package werkt. Start Bodyshop. Klik op Creër onderdelen - Creër nieuwe kleding. Kijk bij de jurk van de categorie die je hebt gekozen (meestal alledaags). Jouw recolor heeft een ‘*’ in het vakje. Klik erop. Als je jurk lijkt op die van een mannequin, zit je goed. Als je niks ziet, of het is veranderd naar een andere outfit, je moet deel 3 of 4 opnieuw proberen. Sluit bodyshop af.
 " border="0" class="user" />" border="0" class="user" />" border="0" class="user" />" border="0" class="user" />" border="0" class="user" />" border="0" class="user" />" border="0" class="user" />" border="0" class="user" />" border="0" class="user" />" border="0" class="user" />" border="0" class="user" />" border="0" class="user" />" border="0" class="user" />" border="0" class="user" />" border="0" class="user" />" border="0" class="user" />
|
|
|
|
Thomas <3 |
|
|
|