|
hulpeloosje
|
Geplaatst op 08-03-2008, 19:44 |
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Het veel gezochte handleiding om mijn kasteel te bouwen. Even voor de mensen die dit lezen en die denken van : Wat??? http://www.simsforum.nl/forum/view/id/11754/d/kasteel-als-huis Bekijk dit eerst eens rustig, en lees dan dit pas
Mensen die al wel de foto's gezien hebben, lees verder. In mijn topic van mijn kasteel heb ik al een paar keer gehoord van 'Je zou een handleiding moeten maken!' Daarom...
Handleiding! Voorafje: -Cheats? >>Ja -Downloads? >>Nee -Hacks? >>Nee, alleen om mijn familie rijk te maken -Uitbreidingspakketten? >>Studentenleven, Nachteleven, Seizoenen, Gaan het maken, Huisdieren, Tiener ass, H&M ass.
Ik heb het momenteel druk met andere zaken, dus de handleiding is in maak. Verwacht maar ongeveer foto's over een dag of 2, 3.
Praat nu nog maar lekker over mijn foto album topic
Dit bericht is gewijzigd door een moderator of administrator op 29-03 15:10.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
Bezoek mijn youtube "ThatDutchIdiot"! |
|
|
hulpeloosje
|
Geplaatst op 09-03-2008, 17:08 |
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hier komen de eerste paar foto's over de brug
 1. Neem de allergrootste kavel die er is. Je denkt van 'Dat heb je toch nooit nodig??' Nou, na de gracht gebouwd te hebben blijft er niet heel veel meer over
 2. Maak een fundering van 5 breed en een oneven getal lang! (7,9,11)
 3. Haal het midden eruit, dat er nog een rand van fundering erom heen zit
 4. Leg over het gat, en over de randen tegels die jij mooi vind
 5. Haal de overige randen eraf, en dan heb je een platte brug Maar wij gaan er verder op in
 6. Versier je brug nu, let op, zodra je de brug buigt wordt het heel moeilijk erna om er hekken op te zetten. Tegels is zelfs onmogelijk! Zet dus ook de lampen erop (Of een stoel weet ik veel!)
7. Voer nu de cheat 'Boolprop constrainfloorelevation false' in. Let op! false!
 8. Ga naar de onderste verdieping en verhoog de grond daar onder. Klik midden in, zoals je op het plaatje zit, 4 keer omhoog.
 9. Kijk even naar de boven verdieping of je brug mee veranderd. Gebeurt dit niet dan kun je de cheat verkeerd ingevoerd hebben. Voer de cheat nogmaals eens en probeer het dan nog een keertje.
 10. Klik nu, een hokje naast je verhoogde stuk, 3 keeer de grond omhoog.
 11. Kijk weer even of de brug mee veranderd is
 12. Om je brug af te maken, klik je , weer 1 hokje naast de vorige, 1 keer de grond omhoog.
 13. Kijk naar de bovenverdieping! Tada!!! Je brug naar het kasteel staat er al.
14. De-activeer de code nu met \"Boolprop constrainfloorelevation true\" Let op! True!!
 15. Nu kun je de grond eronder plat trekken, en je brug blijft gebogen. Buigt je brug weer plat? de code is nog niet uitgezet. Voer de code nog eens in en kijk of het nu wel lukt.
 16. Leg de gracht aan, en maak het hele eiland bruin.
Dit was alles tot nu toe. Je zou dit kunnen gebruiken om een huis op een eiland te zetten. Het daadwerkelijk kasteel komt nu nog niet. Als jullie het niet erg vinden ga ik nu zelf spelen (ik ben nu al zowat een week bezig met foto's en bouwen)
Veel plezier ermee, en blijf kijken voor de nieuwe foto's!
Dit bericht is gewijzigd door een moderator of administrator op 21-03 21:05.
|
|
|
|
|
|
hulpeloosje
|
Geplaatst op 10-03-2008, 18:24 |
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Over naar stap 17
 17. Bouw een toren, zoals je die hier ziet. Laat er een ruimte tussen van ongeveer 5 hokjes.
 18. Bouw daarboven op hetzelfde torentje
 19. En vervolgens nog een keer
 20. Zet daarboven op een dak. Let op: Toren-dak, niet de ronde maar de hoekige. Middelste versie.
 21. Bouw er nu een muur omheen. Maak ook op de hoeken nog meer torens.
 21b. Hier zie je even een close-up van de hoek van het hele kasteel, zodat dat wat makkelijker te bouwen is.
 22. Zet nu boven op de hoeken een vierkant, zodat er torens ontstaan. Werk ook met de water-tool alle overbodige grond om de muur weg, dat staat strak.
 23. Zet op die torens standaard punt-daken. ** Voer de cheat 'roofslopeangle 60 in' Je punt-daken op de hoek-torens komen iets verder omhoog en worden net zo hoog als de daken van de grootste torens. Deze stap is niet van belang, maar het staat beter! **
 24. Maak op een willekeurig plek in de muur een opening van 1 of 2 breed. Ik hou zelf van 2 breed zodat je er een sierriviertje doorheen kan leggen. Ik leg bij stap 25 uit waarom je een gat in de muur moet maken
 25. Maak tussen de 2 hoofdtorens een muur, met daarboven op nog een muur.
Had je net stap 24 overgeslagen was net je kasteel veranderd in een gigantisch gebouw. Waarom? Je hebt dan een dicht vierkant gemaakt door de muur in stap 25 erin te zetten. Je haalt nu een stuk uit de muur waardoor het geen compleet gesloten kasteel is. Als je het niet snapt, sla dan maar eens stap 24 over en maak hem dan maar eens. Alles wat binnen in zit, je binnenplaats(Ook meteen je tuin), zal zwart worden, als 'huis'. Je kan er bovenop bouwen.
 26. Geef je muur hekken en tegels. Let op : Ook tussen je 2 hoofdtorens kan je een hek plaatsen.
 27. Uiteraard een kleurtje op de muur
 28. Kies alvast maar een kleur voor je dak uit, en spuit de grond binnenin groen. Pas op dat je niet de randen van het kasteel meeneemt!
Dat was alles weer. Je zou nu zelf er een huis in kunnen zetten, en er van genieten, maar ik post later nog meer foto's hoe je het nog beter kan maken! Tot de volgende keer!
Dit bericht is gewijzigd op 10-03 18:25.
|
|
|
|
|