|
fran
|
Geplaatst op 14-03-2008, 14:53 |
|
administrator
Verstuur privé bericht
|
Walkthrough Levensverhalen

Mocht je aan het spelen zijn en er ineens niet meer uitkomen, dan kan je hier kijken hoe je evt. verder moet. Ik heb geprobeerd om het zo gemakkelijk mogelijk uit te leggen, zodat dus iedereen het kan begrijpen.
Mocht je willen reageren op dit topic, doe dat dan hier (svp niet in dit topic).
Ben je net aan het spelen en wil je niet weten hoe het eindigt, lees dan niet verder! Dit is een walkthrough en hierin staat dus eigenlijk stap voor stap hoe het verhaal gaat
Je kan helaas niet kiezen met wie je begint, je moet eerst een stuk met Manon hebben gespeeld.

Tip: ben je niet gewend om met een klein scherm te spelen (die je automatisch krijgt met de ‘verhalen reeks) of je hebt nog geen ervaring met sims2 uitbreidingspakketten, kies dan eerst de ‘hoe te leren spelen’ in het verhaal.
Ik ga eerst het verhaal van Manon beschrijven en daarna komt het verhaal van Vincent.
Het verhaal van Manon

Manon verhuist naar een andere stad en gaat bij haar favoriete tante Samantha wonen. Een van de eerste opdrachten die je krijgt is om tante Samantha te omhelzen. Elke keer dat je een opdracht krijgt zie je dat hier (rood omcirkeld) verschijnen. Als je op de opdracht klikt krijg je een goede hint hoe je de opdracht moet voltooien

In alle ‘verhalen’ spellen zitten sneltoetsen om in de benodigdheden (slaap, eten etc) van je sim te voorzien.

Als je de esc toets indrukt zie je nog veel meer ‘snel’-toetsen.
Het eerste gedeelte (eten, uiterlijk veranderen en buren begroeten) lijkt me wel vanzelfsprekend.
Dan komt er een opdracht waarbij je Lars moet gaan kietelen... je zult hiervoor eerst een aantal ‘interacties’ (praten, mop vertellen) moeten doen voordat je dat kunt doen. Daarna kun je ‘kietelen’ vinden onder ‘spelen’.

Dit is het einde van hoofdstuk 1
 Mijn eerste dag in de Carré-buurt was opwindend en verontrustend tegelijk. Om te beginnen besloot mijn maffe tante al na vijf minuten om ertussenuit te knijpen. Nadat ik me een beetje had opgefrist, ontmoette ik een paar buurtbewoners. Famke is best aardig, maar een koffiezetapparaat uit zo'n verkoopprogramma op tv? Doe normaal zeg! Die Lars ziet er erg smakelijk uit. Zou hij een vriendin hebben? Ik weet niet wat ik van Luna moet denken. Ze is vriendelijk, maar wel een beetje nep. Het was allemaal erg gezellig, en ongelofelijk genoeg werd het zelfs nog echt knus met Lars! Het is al laat, dus ik kruip in mijn nest. Zou tante Samantha onderhand niet terug moeten zijn?
Het volgende wat je moet doen is een baan zoeken via de krant of computer

Tadaa... Manon heeft een baan :) (je kan overigens niet kiezen uit verschillende banen.. helaas.)
Nu krijgt Manon een vaag emailtje van haar tante

Nu ze toch het huis voor haarzelf heeft kan ze Lars ook wel uitnodigen!

Hehe.. Lars is er... wat is dat? Waarom moest Luna nou zo nodig mee?! Ach wat kan mij het ook schelen... ik ga hem gewoon versieren!
 Wat?! Ik wordt hier een beetje door Luna terechtgewezen? En ze hadden toch niets? Zodra ik een beetje moed bijelkaar heb verzameld schop ik haar het huis uit!
Einde hoofdstuk 2
 Tante Samantha is nog niet terug, maar ze heeft me een mailtje gestuurd om me te laten weten dat ze nog een paar dagen wegblijft. Ik vraag me af bij wie ze logeert? Gelukkig ben ik niet lang eenzaam geweest, want Lars kwam op bezoek. En Luna ook, jammer genoeg. Ze begon heel vervelend te doen omdat ik zo goed op kan schieten met Lars. Meer dan gewoon goed eigenlijk... Ik heb haar even laten merken dat ik niet zomaar over me heen laat lopen. Stomme koe...

Dit bericht is gewijzigd door een moderator of administrator op 15-03 16:01.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
fran
|
Geplaatst op 14-03-2008, 16:57 |
|
administrator
Verstuur privé bericht
|
 Oke, mijn ex-vriendje is hier twee weken voor mij neergestreken. Is dat griezelig of toeval? Nou ja, het was altijd al zo’n onvolwassen meidengek en dat is vast nog steeds zo.
Ik wil niet meer aan Jonas denken! Ik weet wat ik moet doen, ik nodig Lars uit voor een etentje in het Kom-eetcafe. Dat moet die jeugdherinneringen toch wel verdringen.
Nu moet je Lars uitnodigen. Het is misschien wel handig dat je er eerst voor zorgt dat alle behoeften van Manon (slapen, eten) groen zijn. Als dat helemaal ok is, druk je op t (of je klikt op de huistelefoon) en kies je ‘vervoer’. Kies nu de optie ‘een sim uitnodigen voor een openbare kavel’. Kies nu Lars en kies als locatie het kom-eetcafe.

Nadat je bent aangekomen is het de bedoeling om met Lars een potje te schaken

Je klikt gewoon op het schaakbord en kiest ‘oefenen’ en de rest volgt vanzelf.

Ga nu naar de barjuffrouw (rechts van het schaken)

Klik op haar en kies ‘om tafel vragen’ (je kan ook op de gastvrouw klikken)

Nu gaan ze aan een tafel zitten. Klik nu op de serveerster en kies bijvoorbeeld ‘bestellen voor iedereen’.
 Kies een van de maaltijden en voila.. ze zijn aan het dineren. Zodra ze het eten ophebben moet je naar de gastvrouw gaan en de rekening betalen.

Nu is het etentje voorbij... of toch nog niet?

De knuffel na hun eerste zoen..

Wauw! Een heerlijke zoen een een prachtige roos van zo’n hottie! Ik weet niet eens meer hoe hoe-heet-ie-nou-ook-alweer heet! Ik moet maar eens naar huis gaan.
Bel de taxi om terug naar de kavel te gaan.
Vanaf nu kun je ook met Vincent zijn verhaal aan de slag...

Het eerstvolgende wat je tegenkomt is als Manon aan het werk is. Je krijgt een vraag met 2 opties: Manon heeft de keuze om naar een seminar te gaan of aan een project te blijven werken die af moet. Je moet ‘aan project blijven werken’ kiezen om verdere promotie te krijgen.

onee... denk je dat je alles hebt gehad... komt Jonas langs! Wat moet ik zeggen? Zijn stem alleen roept al heel veel herinneringen op. Dat wordt dus koken vanavond. Maar wat precies? De brandweer rukt al uit als ik een boterham in het broodrooster stop. Ik moet snel kookboeken gaan lezen, anders krijg ik de ambulance ook nog op m’n dak. Nu moet je Manon kookboeken laten lezen (zoek een boekenkast in de buurt, klik daarop en kies leren, koken).

Typisch Jonas. Kan alleen uit eten op een dag dat het hem uitkomt. Heeft hij me uberhaupt gevraagd of het mij wel uitkwam? Nee. Ik zal hem eens flink de waarheid vertellen als hij hier is. Maar hij is vast te laat. Eikel. Nou ja, als hij vandaag niet op komt dagen, hebben we altijd morgen nog.

Wauw. Dat was lekker! Toch zit met iets dwars. Ik bedoel, technisch gezien ga ik niet met Lars, maar we gaan wel uit. Maar ik voel me haast gedwongen om door te gaan met Jonas. Maar misschien moet ik er geen punt van maken. Het wordt tijd dat ik ga koken... voordat Jonas in mijn afval gaat zitten sneupen.

Wauw! Dat was een supermaaltijd, al zeg ik het zelf. Ik kom niet eens overeind. Misschien wil Jonas me dragen... Oke, dat was een slappe smoes om me in z’n armen te werpen. Hoe dan ook, ik ga ervoor!
 Het dineetje met Jonas werd iets pittiger dan ik had verwacht, en dan heb ik het niet over het eten. Misschien moet ik wat gas terugnemen totdat ik weet hoe het ervoor staat met Lars.
Dit bericht is gewijzigd door een moderator of administrator op 15-03 16:02.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
fran
|
Geplaatst op 16-03-2008, 15:13 |
|
administrator
Verstuur privé bericht
|
Jonas: O Manon... Hoi... Eh, ik wilde je alleen even zeggen dat ik meende wat ik zei in de sportschool. Er is sinds we na de middelbare school ieder onze eigen weg gingen geen dag voorbij gegaan dat ik niet aan je dacht. Alleen aan jou.
Ik weet dat ik net een relatie achter de rug heb, maar Jonas zegt dat hij er voor me is. En dat is wat ik op dit moment nodit heb. Ik kan er toch ook niks aan doen dat ik zo charmant ben?
Doel: ik ben zo leuk –wens. Je moet met Jonas flirten. Klik op Jonas, kies flirten en dan charmeren.

Jonas is zo lief voor me. Hij is echt een enorme steun in deze moeilijke tijden. Het is een hele zachtaardige jongen, dus het kan vast geen kwaad hem een tedere zoen te geven... Opdracht: Geef een tedere zoen. Klik op Jonas, kies zoenen en dan teder.

Natuurlijk ben ik het favoriete nichtje van mijn tante Samantha, maar wat heeft dat ermee te maken? Ach ja, hij is nog steeds heel erg zorgzaam en liefdevol. Ik heb wel zin in een van onze officiele ‘Jonas & Manon’-vrijpartijen
Opdracht: Vrijen met Jonas. Klik op Jonas, kies zoenen, vrijen.

Jonas is leuk en aardig, maar hij moet me nog wel overtuigen dat hij niet meer de kleuter is van vroeger. Trouwens, ik ben nog helemaal niet over die toestand met Lars heen. Ik voel me zo rot over wat er is gebeurd. Ik hoop dat hij het me ooit kan vergeven.
Einde Hoofdstuk 7

Jonas staat altijd voor me klaar als ik het moeilijk heb. Ik ben zo blij dat hij er is. Hoewel ik me niet te veel aan hem moet hechten. Hij heeft me al eerder gekwetst, om nog maar te zwijgen over wat er met Lars is gebeurd... *zucht*... Lars...

Kies bedrijf geld besparen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
fran
|
Geplaatst op 16-03-2008, 15:15 |
|
administrator
Verstuur privé bericht
|

Lars: Manon, ik heb het hier ontzettend moeilijk mee. Ik ben dolblijk dat we het hebben goedgemaakt, maar ik heb Luna een belofte gedaan. Ik kan het niet maken om die nu te breken. Het spijt me heel erg, maar ik kan niet andrs. Vergeet me niet, Manon. Ik zal altijd aan je blijven denken!

Ik zou jou toch nooit kunnen vergeten, liefste...

Einde Hoofdstuk 9

Ik zal altijd de herinnering aan Lars blijven koesteren. Hij verdient een betere vriendin dan ik. Luna valt dus ook af. Ik ben blij dat we het gedeeltelijk hebben bijgelegd. Ik hoop maar dat hij me ooit kan vergeven.
Jonas: Manon, jij en je tante hebben me geruineerd! Kom naar buiten, allebei! Ik ben nog niet klaar met jullie!

Waar heeft die gek het over? Mijn tante is op bezoek bij een zieke vriendin.

Opdracht: Met tante Samantha praten. Klik op tante Samantha en kies praten en dan babbelen.
Dan komt het hele verhaal erachterweg.... Tante Samantha: Jonas heeft met in zijn kelder opgesloten. Hij wilde me dwingen om hem als mijn erfgenaam aan te wijzen. Dat vertikte ik, en toen ging hij achter de eerste begunstigde aan: dat ben jij! Het was een bizar toeval dat jullie elkaar al kenden. Daardoor hoopte hij met je te trouwen, zodat hij ons daarna allebei uit de weg kon ruimen. Dan zouden hij en zijn handlangster het geld krijgen. Hij stuurde je zelfs een mailtje met mijn naam eronder. Maar ik heb vroeger bij de commando’s geleefd hoe ik moet ontsnappen, en daarna ben ik meteen naar de politie gegaan. Ik had zo’n vermoeden dat hij zou denken dat ik gelijk naar huis zou rennen, en dat hij hier ook zou zijn. Jammer dat die lelijke trien waar Jonas mee samenspande niet hier is. Wees maar voorzichtig want ze klonk alsof ze iets persoonlijks met je had uit te vechten. Ze zei dat ze je op je meest gevoelige plek zou raken.

Hoofdstuk 10

Niet te geloven! Jonas en Luna spanden samen om mij en tante Samantha uit de weg te ruimen! Geen tijd te verliezen, ik moet voorkomen dat Lars met Luna trouwt!
Opdracht: Lars waarschuwen. Bel Famke op om de locatie van de trouwerij te achterhalen.
|
|
|
|
|
|
|
fran
|
Geplaatst op 16-03-2008, 15:16 |
|
administrator
Verstuur privé bericht
|

Opdracht: Huwelijk Lars en Luna stoppen. Bel een taxi en ga naar Bosveld.

Daar heb je Luna! Eens kijken wat Lars vindt van dat bijbaantje van haar.
Opdracht: Praten met Lars. Klik op Lars, kies praten en dan babbelen.
Lars: Luna is dat waar? Heb je echt samen met Jonas de tante van Manon ontvoerd om de verzekering op te lichten, en wiljde je alleen met mij trouwen op wraak te nemen op Manon? Luna: Ik deed het voor ons, Lars! Ik wilde dolgraag met je trouwen en al het geld met je delen! Maar ZIJ HIER heeft ervoor gezorgd dat je me niet meer wilt... Maar ik hou echt van je Lars:Hou je mond! Het is uit!

Luna: JIJ! Jij hebt alles verpest!

Manon, het spijt me ontzettend dat ik mijn hart niet heb gevolgd. Sins ik je ken, denki k alleen nog maar aan jou. Kun je me vergeven dat ik zo blind ben geweest? En wil je me een groot plezier doen...

Opdracht: Trouwen. Klik op de rozenboog en kies trouwen.

Een week later...

Nadat we waren geland, brachten we onze koffers naar het hotel en gingen we meteen naar het strand. Eindelijk kon ik dat te gekke topje dragen dat ik had gemaakt van kokosnoot en flosdraad, zonder dat ik het gevoel had dat ik voor schut liep. Jammer genoeg bleek het insecten en vogels aan te trekken, maar dat leverde wel weer een paar mooie foto's op.
Na een paar dagen vonden we een prachtige beschutte lagune. Eigenlijk wilden we de hele middag blijven, maar Lars stapte op een steenvis, helemaal per ongeluk, al zag dat beest dat anders. Gelukkig zijn de mensen van het ziekenhuis hier erg aardig.

Op onze laatste avond gingen we naar een kleine club met een enorme bellenblaasmachine midden op de dansvloer. Wat we daarna gedaan hebben blijft een beetje wazig. Blij toe dat de plaatselijke politie zo geschikt is hier, en beloofd heeft om de foto's na te sturen. We hebben een fantastische tijd gehad op de Simaica Eilanden, en we hopen nog eens terug te komen.
|
|
|
|
|
|
|
fran
|
Geplaatst op 29-04-2008, 23:25 |
|
administrator
Verstuur privé bericht
|
Het verhaal van vincent
Vincent van der Meer was, ondanks zijn succes in de zakenwereld als vermogend directeur van GCN, nooit erg gelukkig in de liefde. Tijdens een werktripje naar SimCity zag hij hoe het grootste project van GCN tot nu toe afgerond werd: de SimSat 9000 communicatiesatelliet. De lancering was een groot succes, de handjes zijn geschud en de bonussen zijn onderweg. Vincent kan niet wachten tot hij weer terug kan naar zijn bescheiden villa in Bitwijk, waar hij zijn nieuwe vriendin Mimi Heitink weer zal zien. Mimi heeft tegen Vincent gezegd dat ze een grote verrassing voor hem in petto heeft. Zou Vincent nu toch eindelijk zijn geluk vinden?
Vincent is net op zakenreis geweest en komt weer thuis. De eerste opdracht die je krijgt is zoenen (vrijen) met Mimi. V1 Mimi: ‘Vincent we hebben nu al drie weken verkering... Het is tijd om de grote stap te wagen. Ik heb onze bruiloft voorbereid toen jij weg was. Ik heb een prachtige Huwelijksboog gekocht met jouw titaniumcard.’
Vincent: ‘Dit gaat me een beetje te snel, Mimi. We hebben pas drie weken iets met elkaar en daarvan ben ik er twee opreis geweest. Misschien moeten we elkaar even niet zien.’
Mimi: ‘Elkaar even niet zien?! Ik was bereid om met je te TROUWEN! Ik dacht dat je van me hield! Je komt er nog wel achter dat je een ENORME vergissing maakt, dat beloof ik je!’

De tweede opdracht! Het is nogal een zootje in het huis. Het is tijd om het te laten opruimen! Huur een schoonmaker in. Druk de letter T in, kies bellen, dienst en dan Schoonmaker.

Om de Huwelijksboog te verkopen, klik je op ‘Kopen’. Vervolgens klik je op de huwelijksboog en druk je op de delete toets.
Ik voel me alweer wat beter, ik kreeg de kriebels van die huwelijksboog daarbuiten.
Volgende opdracht: bereid een maaltijd. Druk op de letter H om Vincent een maaltijd klaar te laten maken. (je kunt ook gewoon op de koelkast klikken en dan kiezen wat hij moet klaarmaken).

Doel: Praten met Jelle. Klik op Jelle, kies ‘praten’ en dan ‘babbelen’
Jelle: He man, ben je nu al terug? Ik wou nog een beetje opruimen enzo. Sorry voor de zooi.
Vincent: Geeft niet, Jelle. De schoonmaker is onderweg. Maarre... waarom heb je Mimi die Huwelijksboog in mijn tuin laten zetten? Dat zit me heel erg dwars. We zijn net uit elkaar vanwege dat ding.
Jelle: O, oke. Man, ze had een krankzinnige blik in ahar ogen en een manische grijns. Geen denken aan dat ik haar zou proberen tegen te houden. Bekijk het van de zonnige kant, ik heb een fantastische nieuwe computer voor je gekocht. O, en je kunt beter niet vragen wat er met je oude computer is gebeurd.

Ga naar de bevorderingen en klik op de computer. Klik op de rechterhelft van het bureau om de computer daar neer te zetten.
Einde hoofdstuk 1

Ik was nog maar net thuis van de lancering van de SimSat 9000 communicatiesatelliet, toen Mimi me bijna dwong om met haar te trouwen. We hadden pas drie weken iets met elkaar, en daarvan was ik er twee op zakenreis! Het was echt te bizar geweest om daarna nog bij elkaar te blijven. En ik ben blij toe, want ze ging er woest vandoor nadat ik had geweigerd om met haar te trouwen.
Jelle belt: He man, we gaan vanavond met z’n allen bowlen. Vergeet die Mimi, je moet nodig even het huis uit.

Doel: Ga bowlen. Druk op T, kies ‘bellen’ en dan ‘taxi bellen’. Ga naar de ‘Wassenhoutse Gooilaan’ Eenmaal daar aangekomen is het de bedoeling dat Vincent met zijn vrienden mee gaat doen met bowlen. Klik op de bowlingbaan die nog vrij is en kies ‘spelen’.

Jelle: ‘Man, het is goed dat je er even uit bent, na dat gekkenhuis van gisteren’
Vincent:’ Ik wil er eigenlijk liever niet over praten nu, Jelle. Ik dacht dat ik wat voelde voor Mimi, maar ik had niet verwacht dat ze me na drie weken al voor het altaar wilde sleuren.
Jelle: ‘Ja man, die Mimi is knetter.’
Vincent: ‘Blijkbaar’
Herman: ‘ Ah, de zwanenzang van een weerspannige minnaar. Maar de kern van de zaak, die tot dusverre onvermeld is gebleven, lijk primair van pecuniaire aard.’
Jelle: ‘Man, Herman heeft gelijk. Ze was gewoon op je Simdollars uit. Vince... niet meteen kijken, maar daar bij de bar zie ik een hele leuke meid. Tijd voor een bakkie, man.
Doel: Koffie bestellen. Klik op de expressobar en bestel een espresso.
Vincent:Ik wil graag een koffie en... o, dit is echt genant! Ik ben mijn telefoonnummer vergeten. Mag ik jouw telefoonnummer?
Merel:Je krijgt mijn nummer op 1 voorwaarde, dat je die versiertruc nooit meer gebruikt!
Vincent:Afgesproken!
Jelle:Hoe ging het? Heb je haar nummer?
Vincent:Ja, gek genoeg wel...
Jelle: Geweldig! Als jij haar toch niet gaat bellen geef haar nummer dan maar aan mij...
Vincent: Dat zal best
Jelle: ik heb dat bowlen wel gezien, jongens. Wil er iemand poolen?
Doel: poolen. Om te poolen met Herman en Jelle klik je op de pooltafel en kies je ‘meedoen’.
Merel:Ik moet nu weg. Het was leuk om kennis met je te maken, Vincent!
Jelle:Man, ik zweer het je. Je hebt net een relatie achter de rug, dus wacht nou even voor je je in de volgende strot. Geef mij Merels nummer maar, dan raak ik het wel voor je kwijt, ok?
Vincent:Blijf dromen, vriend.
Jelle:Niet gelijk kijken, maar Mimi komt net binnen met je beste vriend Freek.

Doel: flirt met 3 verschillende meisjes. Klik op een Sim en kies flirten en dan bijvoorbeeld charmeren.
Mimi:Dat was een trieste vertoning! Je gaat er wel erg slecht mee om, vind je niet? Misschien dringt het nu tot je door hoe goed je het had bij mij! Te laat, ik ben nu met Freek, want die weet tenminste hoe je een dame moet behandelen. Toedels!
Jelle:Au! Dat kwam aan, man... en dan heb ik het neit over dat gedoe met Mimi.
Vincent:Ja ik weet het, maar ik heb in ieder geval Merels nummer. Ik denk dat ik maar eens naar huis ga. Later!
Jelle:Later, man. Ik ga ook. O, trouwens, dat vergat ik nog bijna. Ik heb je gisteravond opgegeven bij een datingsite. Dan komen de meisjes op jou af. Veel plezier!
Vincent:Wat? Jemig, bedankt voor de waarschuwing! Tot ziens
Einde Hoofdstuk 2

Het was lang geleden dat ik was gaan bowlen met de jongens. Op de bowlingbaan kwam ik Mimi tegen met mijn grootste concurrent, Freek Mokkelaar. Daar liet ik mijn avond niet door verknallen, maar dat die meiden waarmee ik wou flirten me zo afkraakten, daar baalde ik wel stevig van. Maar ik heb in ieder geval het telefoonnummer van dat meisje achter de bar geregeld, en zij leek me erg aardig.
Doel: naar huis gaan. Tik de letter T in, en kies ‘taxi bellen’.
Merel gaf me gisteren haar telefoonnummer. Ik denk dat ik haar uitnodig om naar Park Kloofoord te gaan, maar dan moet ik eerst even iets anders aantrekken.
Doel: Omkleden. Klik op de kledingkast in de slaapkamer en kies ‘omkleden.. ‘ en dan bijvoorbeeld avondkleding (of je kan zelf een outfit samenstellen.
Waarom zou ik nu ophouden? Deze kleren staan em zo goed, dat ik best voor een volledig nieuwe look kan gaan.
Doel: verander je look. Klik op een spiegel en kies ‘uiterlijk veranderen’. Verander het uiterlijk zoals je wilt.
Nu ik er weer als nieuw uitzie, kan ik Merel vragen of ze met me naar Park Kloofoord gaat.
Doel: Nodig Merel uit om naar het park te gaan. Druk op de letter T, kies ‘bellen’, ‘vervoer’ en dan ‘een sim uitnodigen voor een openbare kavel’. Kies het plaatje van Merel. Als de taxi aankomt moet je ‘Park Kloofoord’ kiezen.
Doel: Merel leren kennen. Praat met haar, vertel moppen zodat de relatie tussen Vincent en Merel verbetert.
Doel: MYSHUNO spelen. Klik op de speelautomaat en kies ‘spelen’.
Doel: klets met Merel. (praten, babbelen).

Merel: Het spijt me heel erg, Vincent, maar ik dacht dat wij samen iets bijzonders hadden. Maar blijkbaar ben jij gewoon een beetje aan het rondshoppen.

Doel: Bel een taxi en ga naar huis.
Einde hoofdstuk 3

Ik heb mijn eerste date gehad met Merel, het meisje van achter de bar. Het ging niet zo goed als ik had gehoopt. Ik heb mezelf erg voor schut gezet met MYSHUNO! en daarna kwam er een wildvreemde griet op me af die me bedankte voor een wild avondje uit dat nooit heeft plaatsgevonden. Waar Merel bij was! Merel ging er gelijk vandoor. Ik kreeg niet eens de kans om mezelf te verdedigen.

Doel: Merel bellen. Bel Merel op (T indrukken, bellen, sim ).
Doel: email checken. Klik op de computer en kies ‘email checken’.

Doel: opdirken. Klik op een spiegel en kies ‘opdirken’.

Doel: Ontmoet Sacha 6 uur bij de Arcadia Plaza. Bel een taxi en ga naar die openbare kavel toe.
Doel : Sacha leren kennen. Verbeter je relatie met Sacha door sociale interacties (moppen, praten) te gebruiken.
Doel: Help Sacha om nieuwe kleren uit te zoeken.

Doel: laat Sacha kennismaken met dr. Huppelgurk. Klik op Dr. Huppelgurk, kies ‘voorstellen aan... Sacha’.

Doel: Ga naar huis.
Einde hoofdstuk 4

Ik heb een meisje ontmoet, Sasha, op de SimFonie datingsite. Ze zag er goed uit, maar ze was nogal dol op geld. Ik heb haar dus maar voorgesteld aan mijn golfmaatje Dr. Huppelgurk. Die houdt van vrouwen die de aangename dingen in het leven, zoals zijn bankrekening, weten te waarderen. Sasha was tenminste wel eerlijk over haar bedoelingen. Bij Mimi wist ik nooit wat ze nou eigenlijk dacht. Ik geloof dat ik Merel een beetje mis.
Doel: Omkleden.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
fran
|
Geplaatst op 05-05-2008, 21:03 |
|
administrator
Verstuur privé bericht
|
De volgende dag Misschien kan ik een nieuwe rampendate voorkomen door vandaag gewoon de deur niet uit te gaan. Dat lijkt me een stuk veiliger.
Jelle: Vincent, als je toch de hele dag in huis gaat rondhangen, moet jeop zijn minst een feest geven. Ik heb gisteren op de bowlingbaan met Merel gepraat. Volgens mij wil ze je nog wel een kans geven. Je moet Alice ook uitnodigen, man. Volgens mij zou ze wel eens op je goede vriend Jelle kunnen vallen. Trouwens, je bent me ook nog iets verschuldigd omdat ik voor jou met Merel heb gepraat.
Doel: Nodig Alice en Merel uit. Klik op de telefoon, kies ‘bellen’,’ sim’ en dan de sim aanklikken die je wilt uitnodigen en kies dan ‘uitnodigen’. Doe dit voor Merel en Alice.
iedereen is er. Allemaal het zwembad in!
Doel: Iedereen het zwembad in. Laat Vincent zwemmen (klik op zwembad en kies ‘erin gaan’) en klik daarna stuk voor stuk de andere drie sims aan en kies ‘... vragen mee te doen’.

Doel: radio aanzetten. (klik op de radio in de huiskamer om m aan te zetten)

Ik kan dit superfeest toch niet laten bederven door een kapotte stereo? Waar heb ik mijn technische knobbel gelaten...
Doel: repareer de radio. (klik erop en kies ‘repareren’).

Moet...douchen...erg...gespannen...
Doel: Douchen. Druk op de letter Y om te douchen.
Jelle: ik heb Mimi hier gezien, Vincent. Waarschijnlijk heeft zij je stereo gesaboteerd.
Ik vraag me af wat ze nog meer heeft uitgevreten. Mimi heeft er waarschijnlijk ook voor gezorgd dat het meisje in het park met me begon te flirten! Nou, die stereo is nog steeds tuk. Weet je wat, ik breng Merel een serenade! Dat is stukken beter dan muziek uit de stereo.
Doel: Breng Merel een serenade. Klik op Merel, kies ‘flirten’ en dan ‘serenade’.

Het was gezellig, maar ik heb morgen een belangrijke dag. Ik moest maar eens een eind breien aan dit feestje, zodat ik wat slaap kan pakken.
Doel: schop de mensen eruit! Klik op een sim, kies ‘afscheid nemen van... iedereen’.
|
|
|
|
|
|
|
fran
|
Geplaatst op 05-05-2008, 21:04 |
|
administrator
Verstuur privé bericht
|
Herman is er. Eens horen of hij weet wat er aan de hand is.
Doel: Kletsen met Herman. (praten, babbelen). Herman: Vincent, ik heb onweerlegbare bewijzsen dat Mimi haar reputatie als ‘persona non grata’ eer heeft aangedaan door als stoorzender op te treden in je relaties met Merel en Alice.
En ze heeft met mijn stereo gerommeld! Bedankt voor de info Herman. Ik vraag me af wat merel van plan is. Eens even bellen.
Doel: Merel bellen. Kies ‘uitnodigen’. Hoe gaat het Merel? Wanneer zullen we weer eens wat afspreken?
Merel: Wat dacht je van morgen als ik klaar ben met werken? Is de Wassenhoutse Gooilaan een idee?
Klinkt goed, ik zie je daar!
Het leverde nog heel wat stress op om weer bij Merel in de gunst te komen. Ik blijf vanavond op de bank hangen, even lekker ontspannen in mijn pyama.
Doel: Trek je pyama aan. Klik op de kledingkast in de slaapkamer en doe pyama aan.
Doel: speel een videogame. Naast de tv ligt een console. Klik daarop om SSX3 te spelen.
Ik moet voor de spiegel aan mijn romatische moves werken voor mijn afspraakje met Merel
Doel: Oefen je romantische moves. Klik op de spiegel en kies ‘Romantiek oefenen’.
|
|
|
|
|
|
|
fran
|
Geplaatst op 16-05-2008, 23:33 |
|
administrator
Verstuur privé bericht
|
 Mimi bemoeit zich met mijn afspraakjes sinds het uit is. Ik ben benieuwd of ze zich ook gaat bemoeien met de date die ik morgen met Merel heb. Het lukt Mimi niet me ervan te overtuigen dat ik een fout heb gemaakt toen ik het uitmaakte.
Herman belt: Herman: Vincent, ik bel even over de status van de SimSat 9000 communicatiesatteliet, die op dit moment in een baan boven ons vliegt. We hebben de centrale gyroscopische compressor aan stuurboord bijgesteld na wat kleine hittebestendigheidsberekeningen.
Dat is geweldig, Herman! Hou me op de hoogte over die compressors, Door die SimSat zit GCN weer flink in de lift

Doel: Bel een taxi en ga naar de Wassenhoutse gooilaan.
Zo te zien zit Merel binnen te lezen. Ik ga met haar praten om te zien of we dezelfde interesses hebben.
Doel: Interesses delen met Merel. Klik op Merel, kies ‘praten’ en dan ‘interesses delen’.
Weet je nog, onze eerste ontmoeting? Volgens mij heb je nog een kop koffie van me tegoed.
Merel: Zeker weten. Heb je trouwens je ‘vergeten’ telefoonnummer nog teruggevonden?
Doel: Espresso bestellen. Klik op de koffiebar en kies ‘espresso bestellen’.

Merel, ik weet dat je een kei bent in MYSHUNO!, maar kun je ook een beetje darten?
Merel: Ik doe niets anders! Je kunt het wel schudden, Vincent!
Doel: Speel een potje darts met Merel. Klik op het dartbord en kies ‘spelen’. Klik daarna op Merel en kies ‘vragen mee te doen’.
|
|
|
|
|
|
|
fran
|
Geplaatst op 16-05-2008, 23:33 |
|
administrator
Verstuur privé bericht
|

Doel: Knuffelen met Merel. Klik op een bank en kies ‘zitten’. Klik op Merel en kies ‘vragen mee te doen’. Als Merel naast Vincent zit, klik je op Merel en kies je ‘knuffelen’.

Doel: Merel voor de eerste keer kussen. Ga naar de binnenplaats, klik op Merel en kies ‘Zoenen.. eerste kus’.
Dit ziet eruit als een goede plek.

Doel: Bel een taxi en ga naar huis.
Einde hoofstuk 8

Het was erg leuk met Merel vanavond, hoewel ik de volgende keer dat ze me vraagt om een spelletje te doen beter 'je hebt gewonnen' kan zeggen. Dat bespaart me een hoop moeilijkheden. Het goedmaken op de bank streelde mijn ego weer een beetje, maar die kus blies me echt van mijn sokken. WAUW! Ik hoop dat ik haar snel weer zie.
Erg lief van Merel om me haar oude gettoblaster te geven. Ik moest haar maar snel eens bellen om haar weer eens uit te nodigen.
Die date van gisteren was zo geslaagd, dat wil ik nog wel een keer overdoen! Ik nodig Merel uit.
Doel: Merel uitnodigen, bel Merel en kies ‘uitnodigen’.
Zou Merel het leuk vinden om naar een goed restaurant te gaan? Dat moet ik haar eens vragen.
Doel: Klets met Merel. Klik op Merel, kies ‘praten... babbelen’.
Merel, ik wil je meenemen naar een speciaal plekje. Zeg maar waar je naartoe wilt!
Merel: Nou... Weet je wat ik echt speciaal zou vinden? Gewoon thuisblijven en samen eten. Met z’n tweetjes. Is er iets wat je graag klaarmaakt?
Het is al weer even geleden maar misschien is dit een perfecte gelegenheid voor mijn beroemde spaghetti a la Vincent.
Doel: Kook voor Merel! Klik op de koelkast, kies ‘diner opdienen’ en dan ‘spaghetti’.

Doel: Spring in de liefdestobbe. Klik op het bubbelbad en kies: Erin gaan. Nu op Merel klikken en kies ‘Vragen erbij in te gaan’.

Doel: Vrij in de liefdestobbe. Klik op Merel en kies ‘knuffelen’.

Kies nu ‘zoenen...vrijen’. Het kan zijn dat de optie er (nog) niet bij staat.. zoen dan een paar keer ‘teder’ oid.. totdat de optie ‘vrijen’ erbij staat.
Merel: Vincent, nadat ik bij de bowlingbaan was weggegaan kwam ik een rare vrouw tegen die zei dat ze wat kleingeld nodig had voor de bus naar SimCity. Dus toen heb ik dit fantastische masker van haar gekocht. Volgens mij past het heel goed bij jouw bar, dus wil ik het aan jou geven. Welterusten Vincent. Ik vond het heel erg leuk.
|
|
|
|
|
|
|
fran
|
Geplaatst op 16-05-2008, 23:34 |
|
administrator
Verstuur privé bericht
|
Einde Hoofdstuk 9
Dat was pas een date! Volgens mij klikt het wel tussen Merel en mij, en ik hoop dat zij er ook zo over denkt. Ik ben benieuwd of Mimi uit haar vel springt, of dat ze zichzelf met Freek Mokkelaar bezighoudt. Ik kom er waarschijnlijk op het slechtst denkbare moment achter.

Doel: Email checken. Klik op de computer, kies ‘Email checken’.
Gaat Mimi binnenkort trouwen? En nog wel met mijn grootste concurrent? Ik moet haar uitnodigen om zeker te weten dat ze het niet alleen maar doet om mij dwars te zitten.
Doel: Nodig Mimi uit. (telefoon).
Ik hoop dat ik geen vergissing maak door haar uit te nodigen
Doel: Klets met Mimi. Klik op Mimi en kies ‘praten..babbelen’.

Mimi, gefeliciteerd met je verloving. Ik hoop dat het goed blijft gaan tussen jou en Freek. Ik wil alleen zekere weten dat je dit niet doet om mij terug te pakken.
Mimi: Jij weet niet wat goed voor je is, Vincent. Denk je nou echt dat je me zomaar kunt inruilen voor een sjofele koffiejuffrouw? Dan zit je er flink naast!

Doel: Vraag Mimi om te vertrekken. Klik op Mimi en kies ‘wegsturen’.
Mimi, ik heb geprobeerd om aardig tegen je te doen, maar ik wil niet dat je zo over Merel praat. Het lijkt me verstandiger als je weggaat.
Mimi: Je gooit MIJ eruit? Voor die koffietrut? Zeg me dat dat niet waar is! Wacht maar, eikel! Mimi Heitink laat zich door niemand zo behandelen!
Mimi wat doe je?
Mimi: Jij speelt toch zo graag liedjes voor dat schattige koffiemeisje van je? Probeer dat nu nog maar eens!

O nee! Mimi alsjeblieft! Kunnen we er geen punt achter zetten en er mee stoppen?
Mimi: Je wilt er een punt achter zetten? Wil je dat? Zet HIER maar een punt achter!

Mimi, wat heb je?! Mijn huis uit of ik bel de politie!
|
|
|
|
|
|
|
fran
|
|
administrator
Verstuur privé bericht
|
Mimi: Jij wilt de politie erbij halen? Waarom niet gelijk de brandweer!

Mimi: Ik wil je nooit meer zien, Vince! Stomme ezel!

Goddank dat dat voorbij is! Mimi is een ramp, maar gelukkig is ze voor altijd weg en word ik niet meer aan haar herinnerd.
Bezorger: Je vriendin is vast fantastisch! Ze heeft al deze te gekke spullen voor je gekocht!
Ze is mijn vriendin niet meer! Hoe kan het dat ze vroeger zo aardig was en nu mijn huis in brand steekt?

Einde hoofdstuk 10

Dat ging niet best, maar had ik iets anders kunnen verwachten? Het is vreemd dat ze aan de ene kant verliefd lijkt op Freek en aan de andere kant mij probeert terug te krijgen. Ik vraag me af wat Freek hiervan denkt. Zou hij er überhaupt over nadenken?
Jelle: Man, heb je het al gehoord van de huwelijksreis van Mimi en Freek?
Nee en daar zit ik helemaal niet mee, Jelle.
Jelle: O, dus je hebt niet meegekregen dat het bedrijf van Freek op de fles dreigt te gaan, en dat Freek eerder is teruggekomen om te kijken wat er aan de hand is?
Wat?!
Jelle: Jep, doordat jouw satteliet zo’n succes was, hebben veel investeerders zich teruggetrokken uit BitTech. Het ging razendsnel man. Uhm, ja... ik heb vanavond een soort van date met Alice, dus ik moet weg. Wens me maar geluk, ik ga ervandoor.
|
|
|
|
|
|
|
fran
|
|
administrator
Verstuur privé bericht
|

Vincent! Merel hier. Kun je even naar het winkelcentrum komen? Je springt een gat in de lucht als je die pogostick hier ziet!

Doel: Ontmoet Merel in het winkelcentrum.
Merel: Leuk om je weer te zien, Vincent!

Doel: Kus Merel’s arm. Klik op Merel, kies ‘zoenen... Arm aflebberen’.

Doel: Maak ruzie met Mimi. Klik op Mimi en kies ‘Pesten...ruziemaken’.
Ik hoorde dat jullie een nogal rottige huwelijksreis hebben gehad, dus ik weet het goed gemaakt... Als jullie je niet bemoeien met Merel en mij, dan laat ik jullie wel met rust.
Freek: Niet zo met mijn VROUW praten, Vincento!

Doel: Haal uit naar Freek. Klik op Freek, kies ‘Vechten..Porren’.
Mimi: Freek, laat Vincent eens even zien dat je je zo niet laat behandelen!

Merel: Laat dat een lesje voor je zijn, Mimi Heitink. Kom je aan Vincent, dan kom je aan Merel van der Jagt. Daar hadden ze niet van terug!
Het lef van die gasten!
Merel: Het is mooi geweest voor vanavond. Weet je wat, ik kom morgenavond om acht uur langs als je dat goed vindt.
Klinkt goed, ik zie je dan!
Doel: Naar huis gaan.
|
|
|
|
|
|
|
fran
|
Geplaatst op 16-05-2008, 23:35 |
|
administrator
Verstuur privé bericht
|

Dat ging helemaal niet goed. Zoals Jelle zou zeggen: “Soms zit het mee, soms zit het tegen.”
Einde hoofdstuk 11

Oké, die confrontatie tussen Mimi, Freek en mij ging niet goed, maar het is fijn om te weten dat Merel zichzelf in de hand heeft. Ze lijkt hierdoor niet van haar stuk te zijn en dat geeft mij weer een goed gevoel.

Merel: O, Vincent, ik heb je zo gemist! Wat gaan we doen vanavond? He dat nieuwe programma ‘Uit liefde of om geld’ wordt uitgezonden. Zullen we daar samen naar kijken?
Doel: Tv kijken met Merel. Klik op de tv, kies kijken.

Merel: Dat was een geweldige aflevering, nietwaar? Ik had niet verwacht dat haar ex-vriendje echt haar tante zou ontvoeren!

Doel: Merel de SimSat laten zien. Klik op de telescoop en kies ‘naar sterren staren’.

Merel: Wauw, het is zo helder! O, Vincent! Het is prachtig!

Doel: Speel gitaar voor Merel.

Merel: O, Vincent! Ik wist niet dat je zo goed kon spelen! Ik ben gek op dit liedje! Dat was geweldig! Kom hier!

Doel: Vraag Merel om bij je in te trekken. Klik op Merel, kies ‘Voorstel...Samenwonen’.
Merel: Vincent, ik wil niets liever dan met je samenwonen! Ik ben zo gelukkig dat ik eindelijk zo’n geweldige man heb gevonden!
Merel, zonder jou was ik gek geworden de afgelopen weken
Merel: Vincent, ik ben blij dat ik iets positiefs toevoeg aan je leven.
Dat doe je zeker. Sinds ik terug ben van de lancering van die satelliet, liep alles helemaal verkeerd. Tot ik jou tegenkwam.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|