|
|
|
|
|
Elmo-cool
|
Geplaatst op 22-06-2007, 16:43 |
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
een kelder maken
Stap 1 van de gewone kelder Begin met een fundering. Maak hem niet te klein want er moet straks nog wel een trap in passen.

Stap 2 Verwijder vervolgens (met de 'ctrl' toets ingedrukt) het midden van je fundering en houd een rand over van 1 blokje breed.

Stap 3 Ga nu naar de binnenste muur (de muur van je kelder). Verander die muur met je behang-gereedschap in een muur met een duidelijk aangegeven plint (stukje hout) aan de onderkant. Nu is het een kwestie van grond verzetten. Graaf dus net zolang totdat het onderste plint weer zichtbaar is. Houd er wel rekening mee dat je niet te ver graaft naar het bovenste plint van de muur daaronder want als je een dubbele laag plint hebt, past de trap niet meer.

Stap 4 Plaats de trap zodat je sim(s) zich kunnen verplaatsen naar de kelder. Vloertje erin leggen kun jezelf wel en de muur mag je nu ook wel veranderen in een muur zonder plint, want dat plint zijn we niet meer nodig. Maar dat is aan jou!

Stap 5 Nu kun je op de gewone onderverdieping een vloer leggen, muurtje erom, huis afmaken zoals jij het wilt.

Stap 1 van een diepe kelder Je doet precies hetzelfde als hoe je ook een gewone kelder maakt met een gewone trap. Maar omdat deze nu dieper moet worden, graven we deze keer door tot aan het onderste plint van de tweede muur daaronder. Daarna ff het terrein egaliseren (vlak maken)...

Stap 2 Nu leg je voordat de verbindingstrap erin komt, eerst vloer op de begane grond. Haal vervolgens (met de 'ctrl' ingedrukt) 8 blokjes weg uit je vloer. Blijf op de begane grond en plaats de verbindingstrap op het gat wat je zojuist in je vloer hebt gemaakt.

Stap 3 Ja, de trap zit erin (zie plaatje)! Voor de veiligheid plaats ik nog even leuningen aan beide kanten. Ik vind het wel jammer dat je bij TS2 geen ronde trappen hebt want nu heb je zo'n lelijke, lange, uitgestrekte trap.

bouwideeën
Bouwidee 1 Een hoog huis met in de kelder een lange grote hal. Dit huis is groter dan je denkt! Ik heb in de hal staande lichten geplaatst omdat deze keldermuur van de fundering is en op de fundering's muur kun je helaas geen lampen, schilderijen en telefoon's plaatsen.
Maar als je even verder leest, kom je WEL te weten hoe je lampen, telefoon's en schilderijen kunt plaatsen tegen de muur in je kelder! Omdat ik dat pas later had uitgevonden

Bouwidee 2 Dit plaatje is van hetzelfde huis als bouwidee 1 maar het laat even zien hoeveel ruimte je hebt met een kelder onder je huis!
Onder de trap door en je komt in de studiekamer van dit huis waar allemaal boekenkasten tegen de muur staan. Dat lijkt wel mooi in deze kelder.

Bouwidee 3 Dit is een overloop naar de kelder bestaande uit 2 verbindingstrappen.
Ik heb het hekje aan deze kant even weggehaald zodat het voor jullie beter zichbaar is.

Bouwidee 4 Deze overgang naar de kelder gaat rond in 4 trapjes met 4 treden. Ik vind dit het mooiste idee tot nu toe.

Bouwidee 5 Eén van de mooiste kelders tot nu toe! Die moest hier gewoon ff bijstaan!

kerkers
Kerker 1 Moderator Nita vondt het wel een tof idee om je kinderen op te sluiten in je kelder.
Ze wil haar kelder dus als kerker gebruiken zodat ze ongestoord kan...

Kerker 2 Chatten zonder dat anderen stiekem meekijken...
(Ik hoor op de achtergrond de opgesloten mensen die staan te foeteren in de kerker)

zo kun je in je kelder wel lampen en schilderijen toevoegen
Stap 1 Je begint precies hetzelfde: Eerst fundering leggen, dan het middenste van je fundering verwijderen en een rand van 1 vakje overhouden, muur aanpassen met plint, graven totaan het onderste plint toe en tenslotte even het terrein egaliseren. (Even voor de duidelijkheid: Plint is stukje hout onder of bovenaan een muur)

Stap 2 Maar NU!
Nu verwijderen we de gehele fundering zodat je alleen nog maar een kuil overhoudt!

Stap 3 Pak vervolgens het muur-gereedschap en plaats muren rond de kelder in je kuil.

Stap 4 Nu plaatsen we fundering aan de buitenkant van de muren dus waar eerst ook al fundering lag na het egaliseren (Kijk goed naar het plaatje en begin vanaf de rand).

Stap 5 En zie! Het is wél mogelijk om lampen, schilderijen en telefoon's te plaatsen tegen de muur van je kelder!

Voordelen en nadelen van deze kelder
Voordelen:
- Je kunt nu van alles aan je keldermuren hangen! - Je kunt nu ook een ondergrondse garage maken of je ingang van je huis (zie plaatje)!
Nadelen:
- Met de fundering als muur voor je kelder kwam je nog een verdieping hoger. Die hoogste verdieping moeten we nu inlever aan de kelder. Maar dat is niet zo'n erg nadeel!

|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
Voor vragen over sims 2 |
|
|
|
|
|
|