Dinkie Geplaatst op 31-01-2010, 14:19 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hallo,

Vanaf het begin dat WA kwam heb ik het in gebruik. Totaal geen problemen gehad, sterker nog, het loste diverse problemen van Sims3 op.
Een tijdje geleden kreeg ik een update van ea downloadmanager en ik drukte het knopje in om te updaten. Dit ging niet goed en hij vertoonde een fout tijdens de installatie. Ik heb hem dus moeten afbreken. Sindsdien had ik elke keer een foutmelding van de downloadmanager, maar het spel kon ik wel spelen. Gisteren heb ik Sims3 en WA van mijn computer verwijderd. Tijdens het installeren van de Sims3 kreeg ik aan het einde constant een melding bij "build1" of zoiets en ik moest "retry" indrukken. Dit duurde zo'n 2 uur tot ik er genoeg van kreeg en hem geannuleerd heb. Daarna gebeurde dit weer en ik heb toen de computer naar "gisteren" hersteld. De Sims3 stond er toen weer op. Alleen kon ik hem nu niet meer opstarten. Hij deed helemaal niks meer. Ik heb toen via internet de ea downloadmanager geinstalleerd en tijdens het opstarten kreeg ik de foutmelding 0x024e424f Dit schijnt niet goed te zijn, heb ik begrepen. Via deze site heb ik Revo uninstaller gedownload en de uitleg van Taraq gevolgd in Gladys4. Sims3 moet nu weg zijn, maar dat vakje Sims3 in mijn documenten-EA staat er nog. En dat snap ik toch ook niet. Dat zou toch weg moeten zijn. Enfin, als ik nu het spel wil installeren, doet hij helemaal niets. De computer reageert helemaal niet als ik de CD erin stop.
Ik weet nu niet meer wat ik moet doen.
Help

meld dit bericht aan een moderator

tarac Geplaatst op 31-01-2010, 14:31 Reageer
user icon
administrator
Verstuur privé bericht

Bij de fout "Retry" had er al een lichtje bij je moeten gaan branden dat de CD niet gelezen kan worden.
Die is dus óf vuil (schoonwrijven - niet cirkelvormig) óf ernstig beschadigd.

Revo verwijderd alleen de mapjes e.d. wanneer je de onderste mogelijkheid aanvinkt. Kies je de 3e, dan verwijdert het net als het Sims-programma dat zelf zou doen en blijven de mapjes vaak nog staan.

Vóórdat je opnieuw installeert moet je controleren of de volgende mapjes ook echt weg zijn:
1. Mijn Documenten->Electronic Arts->De Sims 3
2. Program Files -> Electronic Arts -> De Sims 3
3. Program Files -> Electronic Arts -> De Sims 3 Wereldavonturen

Wil je de oude spelgegevens bewaren verwijder dan het mapje bij stap 1 niet, maar hernoem het de Sims 3 oud.
Na de installatie en de 1e keer je spel opstarten en afsluiten heb je een nieuw mapje de Sims 3 daar gekregen. Hernoem dat De Sims 3 nieuw en hernoem het mapje De Sims 3 oud weer naar De Sims 3.

1 dwaas kan meer vragen stellen dan 100 wijzen kunnen beantwoorden  
Dinkie Geplaatst op 31-01-2010, 15:17 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Nee sorry. Er ging geen lichtje bij me branden. Vanaf het begin na de allereerste installatie, die overigens goed verlopen was, deed het spel raar. Ik moest de cd ongeveer 20 keer in de dvd plaatsen voor hij opstartte. Andere cd's doen het gewoon, alleen deze niet. En ik las over al die problemen met de Sims3, dat ik er vanuit ging dat ik nog geluk had dat hij (hoe lang het ook duurde) wel opstartte. Ik kan me niet voorstellen dat de cd toen al ernstig beschadigd of vies was. Maar ervan uitgaande dat de dvd in de pc vies is, ik heb een dvd&playstation 2 reiniger. Als ik deze in de pc doe, vraagt hij hoe ik hem wil gebruiken. Kan ik deze gewoon gebruiken of zijn er speciale cd's voor de pc om hem schoon te maken?

Groetjes,
Dinkie

tarac Geplaatst op 31-01-2010, 15:21 Reageer
user icon
administrator
Verstuur privé bericht

die reiniger is voor je station.
Aangezien andere DVD's wel goed gelezen worden loigt het dus niet aan je station maar aan deze DVD schijf zelf.

Maak hem echt goed schoon, gebruik eventueel een klein beetje ruiten-/spiegelreiniger zoals b.v. Glassex.
Goed wrijven van links naar rechts en van boven naar beneden. Niet cirkelvormig wrijven !!
Gebruik wel een zachte, niet pluizende, doek - geen papier ofzo

Dit bericht is gewijzigd op 31-01 15:22.

Dinkie Geplaatst op 31-01-2010, 16:32 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hallo,

ik heb gedaan wat je me geadviseerd hebt. De cd startte tot mijn grote verrassing op, maar halverwege de installatie gaf hij het volgende aan: bestand d:GameDate/shared/FullBuild1.package Fout: Data error (cyclic redundancy check)

Wat betekent dit?

Dinkie Geplaatst op 07-02-2010, 18:32 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Iemand???

tarac Geplaatst op 07-02-2010, 19:53 Reageer
user icon
administrator
Verstuur privé bericht

CRC fouten worden meestal veroorzaakt door:

1. Beschadigde of vieze CD
2. DVD-station niet snel genoeg om de DVD te kunnen lezen (moet minimaal 8x zijn)

Probeer het volgende:
a. Maak een nieuw mapje op b.v. je bureaublad
b. Zet de DVD in je station, kies Verkennen
c. Selecteer een willekeurig bestand (wordt blauw), houdt CTRL ingedrukt en tik op A )alles wordt blauw)
d. Klik met rechts en kies kopieren
e. ga naar je nieuwe mapje, klik met recht en kies Plakken

Als dat foutloos verder gaat, dan kun je het spel installeren vanuit je nieuwe mapje.

of:
Gebruik PowerIso om een .daa van je DVD te maken.
Koppel die daa aan je virtuele station
Installeer vanuit daar
zie http://www.simshelp.nl/Sims3/PowerIso.html

Van een vieze of beschadigde DVD is het makkelijker om te lezen/kopieren dan om te installeren.

Dinkie Geplaatst op 07-02-2010, 22:08 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hallo Tarac,

Ik heb inmiddels een virtuele dvd gemaakt, maar ik weet niet hoe dat moet met dat station. Als ik op koppelen druk, krijg ik geen optie "koppel image aan station".
Ik krijg dan "koopel image aan speler [E] <geen media>
Sorry, ik begrijp echt niets van dit soort dingen. Dus ik weet niet wat ik nu moet doen

Tarkus Geplaatst op 07-02-2010, 23:10 Reageer
user icon
global moderator+
Verstuur privé bericht

Ja in dat wat je noemde moet je dus die iso zetten, dan opent er in je Mijn computer scherm een virtuele dvd drive waarin je dan de inhoud van die iso kunt gaan bekijken

Hulp nodig? Stel je vraag ik help je graag bij het vinden van antwoorden! 
Dinkie Geplaatst op 07-02-2010, 23:19 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Het is me inmiddels gelukt. Tijdens de installatie van het spel ging het weer niet goed en hij gaf aan dat er een beschadiging aan de dvd was. Ik begrijp alleen niet hoe dit kan. Maar in ieder geval, heel erg bedankt voor de hulp. En voor het geduld dat vooral jij Tarac op kan brengen. Het zal soms niet mee vallen.
Ik ga maar een andere dvd kopen en hem gelijk via dat ISO ding installeren. Dan kan het ook niet beschadigd raken.
Doei