tarac Geplaatst op 02-02-2010, 22:09 Reageer
user icon
administrator
Verstuur privé bericht

"We hebben niet kunnen vaststellen dat dit een legitieme versie van de Sims 3 is"

Deze melding kom ik de laatste tijd vaak tegen op fora en in PB's

De EA Download Manager start standaard op zodra jij je computer aanzet.
Licentienummers van de Sims zijn land-gebonden, hetzelfde geldt voor jouw IP-adres.
Zit je dus in Nederland met b.v. een Koreaanse licentie te spelen, dan neemt men aan dat er iets niet klopt.
De manager kan heel makkelijk achter jouw licentienummer en je IP-adres komen. Het moet toch steeds "kijken" of je spel nog up-to-date is ?

Schakel die spion uit !
1. Houdt Windowstoets ingedrukt en tik op R
2. Tik in het venstertje    msconfig    en klik op OK
3. Ga naar het tabblad Opstarten en haal het vinkje weg bij EA Download Manager
4. Klik op Toespassen en OK
5. Start je computer opnieuw op

Na het opstarten krijg je een mededeling dat je iets gewijzigd heb.
Zet een vinkje bij "Dit bericht niet meer weergeven" en klik op OK

Ook al heb ik alles legaal, ik houd niet van spionnen op mijn computer

Dit bericht is gewijzigd op 02-02 22:10.

Bijgevoegd bestand: Download Manager.JPG - 79kB
18 keer gedownload.

meld dit bericht aan een moderator

mellejw Geplaatst op 02-02-2010, 22:15 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

EA moest het illegale downloadcircuit weer eens tegengaan (EA V.S. tarac) wel slim maar idd spionnen zijn ook bij mij ongewenst xD

iki wo tsumeti hashirinukero yami wo saite  
tarac Geplaatst op 02-02-2010, 22:27 Reageer
user icon
administrator
Verstuur privé bericht

Op 02-02-2010, 22:15 mellejw schreef:
EA moest het illegale downloadcircuit weer eens tegengaan (EA V.S. tarac) wel slim maar idd spionnen zijn ook bij mij ongewenst xD

Ik vind het niet gek dat ze het doen. Het illegale circuit scheelt ze een hoop inkomsten.
Ik begrijp alleen niet waarom ze niet eenzelfde beveiliging op de nieuwe spellen toepassen zoals destijds met Nachtleven en Studentenleven.
Daar kon je geen goede ISO van fabriceren en er waren ook geen goede NoCD-cracks voor in elkaar te knutselen en dan vanaf Gaan Het Maken en hoger is het weer uitermate simpel om kopietjes te gebruiken.
Bij de Sims-3 geven ze steeds nieuwe patches uit die je cracks onbruikbaar maken, maar een goede ISO  is een fluitje van een cent en kun je gewoon alles updaten.
Ik kan er geen touw aan vastknopen. Enerzijds proberen ze het zo moeilijk mogelijk te maken en anderzijds dragen ze het op een presenteerschaaltje aan.

mellejw Geplaatst op 02-02-2010, 22:39 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

heeft dat niets te maken met dat je studentenleven en nachtleven met 2 cd's moet installeren?

iki wo tsumeti hashirinukero yami wo saite  
tarac Geplaatst op 02-02-2010, 22:43 Reageer
user icon
administrator
Verstuur privé bericht

Op 02-02-2010, 22:39 mellejw schreef:
heeft dat niets te maken met dat je studentenleven en nachtleven met 2 cd's moet installeren?

Nee, want je kon met een eenvoudige kopie van die spellen WEL installeren, maar NIET spelen. Daar had je dan weer Gaan Het Maken of hoger voor nodig (evt. ook een kopie met een goede crack)

Tarkus Geplaatst op 02-02-2010, 23:33 Reageer
user icon
administrator
Verstuur privé bericht

Nou die spion was al van mijn pc af maar toch bedankt voor de info.........komt ie er ook nooit meer op ook :P

tarac Geplaatst op 05-02-2010, 14:26 Reageer
user icon
administrator
Verstuur privé bericht

Stukje uit de licentie-bepalingen van Electronic Arts, zoals die te vinden zijn in het Leesmij bestand op de DVD's

4. Toestemming voor het verzamelen en gebruik van gegevens. Om het ter beschikking stellen van software-updates, dynamische content inclusief advertenties, productondersteuning en online diensten mogelijk te maken, stem je ermee in dat EA en diens zusterondernemingen technische en gerelateerde informatie mogen verzamelen, gebruiken, bewaren en verzenden die je computer (zoals het IP-adres en identificatie van de hardware), besturingssysteem, applicaties en randapparatuur identificeren, en statistieken bijhouden die niet persoonsgebonden zijn en betrekking hebben tot gameplay en softwaregebruik, zonder jou daarvan op de hoogte te brengen. EA en diens zusterondernemingen kunnen deze informatie ook gebruiken in samengevoegde vorm die jou niet persoonlijk identificeert, ter verbetering van onze producten en diensten. Ook kunnen we anonieme samengevoegde informatie delen met externe leveranciers van diensten.

Dus ze geven het openlijk toe dat ze spionneren op je computer !

Dawn Geplaatst op 05-02-2010, 14:28 Reageer
user icon
global moderator
Verstuur privé bericht

Na, ze zullen toch wel genoeg inkomsten hebben dus ik vind het een beetje flauw wat ze doen maar óké. Ik kan het begrijpen.

Tarkus Geplaatst op 05-02-2010, 15:07 Reageer
user icon
administrator
Verstuur privé bericht

Op 05-02-2010, 14:26 tarac schreef:
Stukje uit de licentie-bepalingen van Electronic Arts, zoals die te vinden zijn in het Leesmij bestand op de DVD's

[...]

Dus ze geven het openlijk toe dat ze spioneren op je computer !

Ja, ze zeggen dat ze dat doen zonder je persoonlijk te kunnen indentificeren, wat in tegenspraak is met het gezegde dat ze IP en hardware gerelateerde informatie gebruiken, want ja daarmee identificeren ze wel degelijk persoonlijke informatie......het is wel duidelijk dat er flink wat advocaten op die regels hebben gezeten en dat ze zich goed ingedekt hebben..............maar goed uiteindelijk ben JIJ degene die ze hiervoor toestemming geeft wanneer je hun spel gebruikt, natuurlijk is het ALLES of NIETS want ja ervoor kiezen dat ze hier geen gebruik van mogen maken, die keuze geven ze je niet...........dat is natuurlijk weer typisch AMERIKAANS..........die willen gewoon OVERAL de BAAS zijn!
Grootheidswaanzin noemen ze dat!

Mussiicc Geplaatst op 05-02-2010, 17:34 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 05-02-2010, 14:26 tarac schreef:

[...]

Dus ze geven het openlijk toe dat ze spionneren op je computer !

Alsof er hier iemand is die dat hele stuk'je' tekst zal lezen. x)
Maar toch bedankt voor de info, trouwens... Ik heb geen internet op mijn computer, maar heb nog wel EA download Manager. Niet dat ik dat gebruik, ik kan het beter verwijderen.. Maar dan kunnen ze toch niet 'spioneren' omdat er geen internet/verbinding is?

I left my hand and my heart on the dance floor 
snateraar Geplaatst op 05-02-2010, 17:48 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 05-02-2010, 17:34 Mussiicc schreef:
[...]

Alsof er hier iemand is die dat hele stuk'je' tekst zal lezen. x)
Maar toch bedankt voor de info, trouwens... Ik heb geen internet op mijn computer, maar heb nog wel EA download Manager. Niet dat ik dat gebruik, ik kan het beter verwijderen.. Maar dan kunnen ze toch niet 'spioneren' omdat er geen internet/verbinding is?

Nou, ik lees dat wél.
Trouwens, EA gaat de downloadmanager vernieuwen en er iets als Steam van maken.En de naam verandert.

Mussiicc Geplaatst op 05-02-2010, 17:55 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 05-02-2010, 17:48 geweldig schreef:
[...]

Nou, ik lees dat wél.
Trouwens, EA gaat de downloadmanager vernieuwen en er iets als Steam van maken.En de naam verandert.

Levenloosheid- heerst. X'D Nee grapje, dat is best slim van je. Alleen ben ik daar te lui voor.

En van waar heb je dat nieuws? oO

I left my hand and my heart on the dance floor 
snateraar Geplaatst op 05-02-2010, 17:55 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 05-02-2010, 17:55 Mussiicc schreef:
[...]

Levenloosheid- heerst. X'D Nee grapje, dat is best slim van je. Alleen ben ik daar te lui voor.

En van waar heb je dat nieuws? oO

Van een paar mensen die bij EA werken, etc.

maramsp Geplaatst op 13-02-2010, 09:01 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Grom Ea zou EA ook weer es niet zijn he.
Maar ja. Ik snap ze ook wel weer, maar als ze zo door blijven gaan, raken ze veel potentiele kopers kwijt.
EA was hard op de goede weg terug, maar als ze alleen op online betalingen overgaan voor bijvoorbeeld EA stuff. En dat je dan zelfs niet per telefoon kan betalen.
En dan ook nog eens de downloadmanager naar zoiets als steam gaat brengen..
Dan ga je in mijn ogen toch te ver. Ik heb de wereld aan problemen met games van steam. Ten eerste doen ze ontiegelijk lang over t installeren, en dan nog moet je geluk hebben dat ie t doet als ie eenmaal geinstalleerd is. Want dan geeft steam client een of andere foutmelding aan. En sluit ie af naar desktop... En je moet de client gebruiken om je games te spelen..
EA, EA doe ons dit niet aan. Laat t lekker zo, en gebruik gewoon wat betere beveiligingen.. Maar ja, Team Vitality, Razor en Reloaded cracken jullie toch wel weer. Dat blijf je houden...
Weet je EA, laat t lekker zo, en ga door met het verbeteren van de kwaliteit van je games. Ik bedoel, Dragon age en mass effect waren toch pareltjes, ook al waren ze niet echt van jezelf.. Sims 3 is ook weer goed. The saboteur kan er mee door.. Als het zo door gaat kun je je blamage van het verleden weer goed maken..
Gegroet..

Amd phenom II 720 BE 2.8ghz cl 3.3ghz Asus a3n hd/hdmi tweaked 32gb ram geforce gtx260 core 216sli windows 7 ultimate 64 bit 
tarac Geplaatst op 13-02-2010, 13:43 Reageer
user icon
administrator
Verstuur privé bericht

Mee eens !

Maar, de huidige beveiliging stel absoluut niks voor.
Je kunt met b.v. PowerIso net zo veel goed werkende kopietjes maken als je wilt.

Ik begrijp ook nog steeds niet waarom ze destijds niet doorgegaan zijn met de beveilligingen zoals die op Nachtleven en Studentenleven aangebracht waren.
Daar is - naar mijn weten - eiegnlijk nooit een goede NoCD-crack voor uitgegeven.

Leandertjuh Geplaatst op 14-02-2010, 19:43 Reageer
user icon
global moderator+
Verstuur privé bericht

Oh nee he! Ik wil de spion van me computer halen, maar ik kan het vinkje niet uitzetten, want hij staat er niet eens bij!

Dit bericht is gewijzigd op 14-02 19:43.

Vakantieee! 
Leandertjuh Geplaatst op 15-02-2010, 20:17 Reageer
user icon
global moderator+
Verstuur privé bericht

Weet iemand misschien hoe het bij mij ook kan?

Vakantieee! 
nick414 Geplaatst op 15-02-2010, 22:29 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

dat had ik dus ook leander maar toen bleek dat ik heel download mangeger nog niet geinstaleert had. ik dacht dat laat ik dan maar zo maar het was nodig vooe de volgende uodate

Leandertjuh Geplaatst op 18-02-2010, 13:57 Reageer
user icon
global moderator+
Verstuur privé bericht

Op 15-02-2010, 22:29 nick414 schreef:
dat had ik dus ook leander maar toen bleek dat ik heel download mangeger nog niet geinstaleert had. ik dacht dat laat ik dan maar zo maar het was nodig vooe de volgende uodate

Maar ik heb Download manager wél geinstalleerd, en hij start ook steeds op met het spel, wat kan ik er dan tegen doen?

Vakantieee! 
madelief13 Geplaatst op 19-02-2010, 17:08 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik heb het ook, maar ik heb geen sims 3.
Vaagheid.

Dit bericht is gewijzigd op 19-02 17:09.

tarac Geplaatst op 20-02-2010, 11:11 Reageer
user icon
administrator
Verstuur privé bericht

Op 18-02-2010, 13:57 Leandertjuh schreef:
[...]

Maar ik heb Download manager wél geinstalleerd, en hij start ook steeds op met het spel, wat kan ik er dan tegen doen?

Maak een nieuwe snelkoppeling zodat je niet meer met de Launcher opstart.
Heb je b.v. Wereldavonturen, maak dan een snelkoppeling van:
Program Files - Electronic Arts - De Sims 3 Wereldavonturen - Game - Bin - TS3EP01.exe

Dionn Geplaatst op 20-02-2010, 12:04 Reageer
user icon
global moderator+
Verstuur privé bericht

ik heb mijn download manager verwijderd

Algemene vragen voor Sims-1 & Sims-2 & Sims-3, Verhalen PC, Sims-2, MySims NDS, Urbz & Sims onbewoondeiland PS2. 
Koelkluis Geplaatst op 20-02-2010, 12:12 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 13-02-2010, 13:43 tarac schreef:
Mee eens !

Maar, de huidige beveiliging stel absoluut niks voor.
Je kunt met b.v. PowerIso net zo veel goed werkende kopietjes maken als je wilt.

Ik begrijp ook nog steeds niet waarom ze destijds niet doorgegaan zijn met de beveilligingen zoals die op Nachtleven en Studentenleven aangebracht waren.
Daar is - naar mijn weten - eiegnlijk nooit een goede NoCD-crack voor uitgegeven.

Ja, ik zit net even te kijken bij mij,. en er zit bij mij geen NoCD-Crack bij.

Hulp nodig met Sims 1, Sims 2, Sims 3, MySims PC, RollerCoaster of SimCity 4? PM me!