Eva_0070 Geplaatst op 08-12-2010, 19:06 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik ben nieuw in het forum. Ik weet nog niet zo goed hoe alles werkt, toch wil ik meteen een forum openen over een probleem dat ik heb. Ik heb een brandende vraag en ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen..

Ik heb een gedownloade versie van de Sims 3 op mijn macbook staan. Nu heb ik voor Sinterklaas de uitbreidingen 'wereldavonturen' en 'luxe accessoires' gehad.
Bij het installeren zegt het programma dat de huidige versie van de sims 3 niet compatible is met de versie van de uitbreidingen.

Wat ik al geprobeerd heb:
- ik heb gekeken of ik mijn huidige versie kan opdaten via het opstartprogramma van de sims 3. Dit lukt niet want hij zegt dan dan hij geen patches kan vinden;
-Daarnaast heb ik geprobeert om de sims 3 opnieuw te installeren. Na dit proces zegt hij nog precies hetzelfde;
-Ik ben nu bezig om de crack codes uit het gedownloade pakket van de sims 3 te halen. Maar nu loopt hij vast bij het installatieprogramma;

Ik loopt nu eigenlijk vast, letterlijk. Hopelijk heeft iemand een oplossing voor mij.

B.v.d.

meld dit bericht aan een moderator

complimenten Geplaatst op 08-12-2010, 19:12 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Welkom op het forum trouwens!

Ik wijs je op de sims sites: simshelp.nl(Sims algemeen) en sims4.nl(technisch, da's dit bijv.)

Maar als het installeren niet lukt, moet je eens proberen de gedownloade spellen opnieuw te downloaden, en dan wel op sims4.nl! Onder het kopje 'downloaden'!

Deze werken gegarandeerd samen met legale paketten!

+ Deze site gelieve even lezen:

http://sims4.nl/Dutch/Downloads/handleiding_Mac.html

Dit bericht is gewijzigd op 08-12 19:14.

Ht was door tinypic verwijderd -svennie3 
Clauuu Geplaatst op 08-12-2010, 20:49 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Mag ik wat vragen...
Waarom download je het basisspel, en koop je de originele uitbreidingen>

Eva_0070 Geplaatst op 08-12-2010, 21:45 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

ik heb in een impulsieve bui het basisspel gedownload, en zoals ik al zei heb ik de uitbreidingen met Sinterklaas gehad!

Edit: dankje wel voor je hulp! Ik ben nu bezig het basisspel opnieuw te downloaden op de door jou aangewezen website! Ik hoop dat dit lukt! Ik laat het nog weten!

Dit bericht is gewijzigd door een moderator of administrator op 09-12 15:34.

complimenten Geplaatst op 08-12-2010, 22:11 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 08-12-2010, 21:46 Eva_0070 schreef:
dankje wel voor je hulp! Ik ben nu bezig het basisspel opnieuw te downloaden op de door jou aangewezen website! Ik hoop dat dit lukt! Ik laat het nog weten!

Voordat je het gaat installeren, is het handig als je de pagina algemeen hebt(voor Windows), en de pagina voor MAC, wat er anders is!

Eva_0070 Geplaatst op 09-12-2010, 13:35 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

De installatie is voltooid! Dat heb ik zeker te weten goed gedaan. Maar nu zou ik alleen nog de final version patch moeten installeren.

Dit lukt echter niet, omdat het een .exe bestand is en daar kan mijn macbook niets mee. Ik heb daar ook al alles voor geprobeerd: zipeg, winebottler, the unarchiver, stuffit expander. Daarnaast heb ik ook op een windowscomputer geprobeerd de extentie te veranderen van .exe naar een .zip. Dit maakte ook niet het verschil.
laatste optie is in mijn optiek het downloaden van een virtual pc, alleen kon ik geen goeie download daarvoor vinden. Nu loop ik dus weer vast! Nog tips, ideeen?
B.v.d.

Tarkus Geplaatst op 09-12-2010, 15:42 Reageer
user icon
administrator
Verstuur privé bericht

Op 09-12-2010, 13:35 Eva_0070 schreef:
De installatie is voltooid! Dat heb ik zeker te weten goed gedaan. Maar nu zou ik alleen nog de final version patch moeten installeren.

Dit lukt echter niet, omdat het een .exe bestand is en daar kan mijn macbook niets mee. Ik heb daar ook al alles voor geprobeerd: zipeg, winebottler, the unarchiver, stuffit expander. Daarnaast heb ik ook op een windowscomputer geprobeerd de extentie te veranderen van .exe naar een .zip. Dit maakte ook niet het verschil.
laatste optie is in mijn optiek het downloaden van een virtual pc, alleen kon ik geen goeie download daarvoor vinden. Nu loop ik dus weer vast! Nog tips, ideeen?
B.v.d.

Waar komt de download van het basis spel vandaan? En wat is de titel van die download?

Heb je het spel wel eerst GOED verwijderd VOORDAT je weer opnieuw bent gaan installeren?
Omdat je een mac book hebt kun je geen Poweriso gebruiken zoals bij Windows pc's maar ja omdat je zegt dat je het al geinstalleerd hebt neem ik aan dat je dat wel wist.

Lees anders dit topic eens door en volg die handleiding, dan zou je probleem toch opgelost moeten worden.........mits je natuurlijk de goede sims3 download hebt...........want ja helaas werken niet alle downloads die op internet te vinden zijn van sims3 goed

Eva_0070 Geplaatst op 09-12-2010, 19:03 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik heb de download van http://www.sims4.nl/Dutch/Downloads/sims3_uitbreidingen.html, die jij mij aangeraden hebt!

De installatie is voltooid. Ik heb alleen problemen met punt 2 van de stappen die ik moet doorlopen:

1. Copy TS3.exe and TSLHost.dll from crack dir to installation folder /game/bin folder (overwrite - replace)
2. Run and Install Final Version Patch
3. Start playing!

Deze patch (met de laatste werkende versie erop van sims3), is dus een .exe bestand die ik met mijn mac niet kan openen. Ook dus niet met het programma zipeg. Hij geeft dan de volgende melding: 'The contents of the file ''Sims3_1.0.632.00002_from_1.0.631.00002.exe' can not be extracted with this program. En deze melding geeft hij met alle hier voorgenoemde programma's.

complimenten Geplaatst op 09-12-2010, 19:07 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 09-12-2010, 19:03 Eva_0070 schreef:
Ik heb de download van http://www.sims4.nl/Dutch/Down...loads/sims3_uitbreidingen.html, die jij mij aangeraden hebt!

De installatie is voltooid. Ik heb alleen problemen met punt 2 van de stappen die ik moet doorlopen:

1. Copy TS3.exe and TSLHost.dll from crack dir to installation folder /game/bin folder (overwrite - replace)
2. Run and Install Final Version Patch
3. Start playing!

Deze patch (met de laatste werkende versie erop van sims3), is dus een .exe bestand die ik met mijn mac niet kan openen. Ook dus niet met het programma zipeg. Hij geeft dan de volgende melding: 'The contents of the file ''Sims3_1.0.632.00002_from_1.0.631.00002.exe' can not be extracted with this program. En deze melding geeft hij met alle hier voorgenoemde programma's.

Heel vreemd... Waar heb jij die 3 stappen bovenaan je bericht eigenlijk vandaan?(kan hem niet op Sims4 vinden)

tarac Geplaatst op 09-12-2010, 19:23 Reageer
user icon
administrator
Verstuur privé bericht

.exe bestanden installeren in de Mac ?
zie http://www.sims4.nl/Dutch/Sims3/mac_nocd.html

Eva_0070 Geplaatst op 09-12-2010, 21:46 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Die drie stappen had ik in een 'readme.txt' bestand gevonden die bij de download zat!
Ik weet niet meer precies wat ik gedaan heb, maar het is gelukt! Echt heel erg bedankt voor je hulp!  Ik heb zonder de crack eerst de uitbreidingen geinstalleerd, en toen daarna pas de crack gebruikt! En dat werkte! Echt mooi!
Nogmaals bedankt!

tarac Geplaatst op 10-12-2010, 13:39 Reageer
user icon
administrator
Verstuur privé bericht

Fijn dat het werkt.

Nog even een algemen tip voor zowel PC als Mac gebruikers:
Wanneer je meerdere uitbreidingen van de Sims achter elkaar installeert moet je geen crack plaatsen in de eerste uitbreidingen.
Pas bij het laatste spel kun je (hoeft bijna nooit bij Iso's) de crack plaatsen