Tarkus Geplaatst op 05-01-2011, 01:37 Reageer
user icon
administrator
Verstuur privé bericht

Natuurlijk hoort deze ook in het rijtje thuis.

Inmiddels is de site zo goed als klaar (nou ja het is natuurlijk nooit echt klaar omdat er nog zaken bij kunnen komen in de toekomst)

Hopelijk kan iedereen vinden wat hij/zij zoekt en werkt het allemaal naar wens

Zijn er toch problemen en/of opmerkingen stel ze op het forum (zoek even eerst vele vragen zijn al gesteld) en anders helpen we je graag verder.

Tarac & Tarkus
http://www.sims4.nl

meld dit bericht aan een moderator

peterpost Geplaatst op 05-01-2011, 10:16 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Een hele handige/praktische site,ik beveel hem als eerste aan niet alleen bij problemen maar ook voor tips,handleidingen,enz,.
Hij had er al veel eerder in moeten/kunnen staan

Tarkus Geplaatst op 10-01-2011, 20:08 Reageer
user icon
administrator
Verstuur privé bericht

Omdat ik zo langzamerhand gouden eieren aan het leggen ben :P van het steeds weer moeten uitleggen hoe elke download behandeld moet worden om te installeren en te kunnen spelen heb ik het volgende besloten.

Ik zal bij ELKE individuele download een stap voor stap handleiding schrijven over hoe je DIE specifieke download moet installeren en gebruiken om te spelen.

De handleiding die er nu standaard bij zit lijkt toch voor vele nog te lastig te zijn om die op de individuele downloads toe te passen............of dit komt door gewoon niet goed lezen of omdat het toch voor sommige te lastig ge snappen is dat kan ik zo niet beoordelen, maar ik wil jullie tegemoet te komen (en ook mezelf :P) daarom heb ik dit besloten te gaan doen. Hopelijk gaat dit ervoor zorgen dat het niet meer nodig zal zijn of tenminste minimaal dat we steeds dezelfde vragen moeten beantwoorden.
Inmiddels zijn er in de topics die over downloaden/installeren gaan al duizenden reacties hopelijk hoeven er dan niet duizenden meer bij te komen omdat met die nieuwe handleidingen elke download te installeren valt (tenminste dat is dan wat ik hoop hahahah)

Zodra ze klaar zijn zullen ze op de site verschijnen dus ga nu niet vragen of het er al is..........als het nog niet op de site staat dan is het er dus ook nog niet en zul je nog even geduld moeten hebben.

Tarkus Geplaatst op 12-01-2011, 02:12 Reageer
user icon
administrator
Verstuur privé bericht

Nou de eerste 'helft' staat er op..........de rest volgt zo spoedig mogelijk

harrypotterfan Geplaatst op 17-01-2011, 19:11 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Even over de downloadlink sims 1: die is van lime wire en daar mag je niet meer van downloaden.

tarac Geplaatst op 17-01-2011, 19:30 Reageer
user icon
administrator
Verstuur privé bericht

Op 17-01-2011, 19:11 harrypotterfan schreef:
Even over de downloadlink sims 1: die is van lime wire en daar mag je niet meer van downloaden.

Welke precies ?
Ik kan ze - zoals het er nu uitziet - wel gewoon downloaden !

Tarkus Geplaatst op 17-01-2011, 19:40 Reageer
user icon
administrator
Verstuur privé bericht

Op 17-01-2011, 19:11 harrypotterfan schreef:

Geen enkele download is van limewire dus dat klopt al niet

Waarschijnlijk heb jij limewire zo ingesteld dat deze torrent bestanden leest en daarom opent limewire als je een torrent bestand opent.

maar dat heeft dus niks te maken met dat ze een limewire link zouden zijn...........alle torrents komen van veel verschillende sites maar daar heeft nooit een limewire site tussen gezeten. (en dat weet ik omdat ik zelf al die torrents bij elkaar gezocht heb )

Dus download een ander torrent programma (vuze of bitlord) en laat je torrent daarmee openen, maar ja als je niet mag downloaden van limewire dan zal het ook wel niet van een ander download programma mogen en ja dan zit er niks anders op dan de spellen te kopen als je niet mag downloaden

Dit bericht is gewijzigd op 17-01 19:41.

harrypotterfan Geplaatst op 19-01-2011, 14:33 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik bedoelde gewoon de downloadlink van de sims 1.
Als 'k die download en erop klik dan opent Lime Wire.
En die staat onder het gerecht of hoe je het ook zegt. (ik bedoel daarmee dat het verboden is om van Lime Wire te downloaden dat staat op de voorpagina als je het opent)  

tarac Geplaatst op 19-01-2011, 19:59 Reageer
user icon
administrator
Verstuur privé bericht

Verwijder Limewire van je computer en installeer Bitlord of Vuze

Tarkus Geplaatst op 19-01-2011, 21:03 Reageer
user icon
administrator
Verstuur privé bericht

Op 19-01-2011, 19:59 tarac schreef:
Verwijder Limewire van je computer en installeer Bitlord of Vuze

Daarvoor hoef je Limewire helemaal niet te verwijderen.
maar ja als je toch denkt dat het verboden is te downloaden via limewire ja waarom heb je het dan op je pc staan eigenlijk? :P

Maar goed klik met je rechtermuisknop op die download en kies "Openen met......"
En als je dan Bitlord of Vuze geinstalleerd heb zoek je naar dat programma en selecteer je het opstart bestand en dan zullen torrent bestanden gelezen gaan worden met dat programma (bitlord of vuze, net wat je geinstalleerd hebt)

tarac Geplaatst op 22-01-2011, 13:38 Reageer
user icon
administrator
Verstuur privé bericht

We hebben wat problemen met Electronic Arts over de site(s)
zie hier

Sony Geplaatst op 22-01-2011, 13:50 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ze kunnen jou toch niet verbieden om die links naar die downloads van de site af te halen? Dan moeten ze naar de bron gaan (piratebay) vind ik.

The key to success is to succeed. Once you succeed, you will have success. 
tarac Geplaatst op 22-01-2011, 14:05 Reageer
user icon
administrator
Verstuur privé bericht

Op 22-01-2011, 13:50 Sony schreef:
Ze kunnen jou toch niet verbieden om die links naar die downloads van de site af te halen? Dan moeten ze naar de bron gaan (piratebay) vind ik.

Zij beschouwen het als "aanzetten tot het illegaal downloaden", maar in Nederland is downloaden nog steeds niet illegaal.

Masterduvel Geplaatst op 22-01-2011, 19:11 Reageer
user icon
verwijderd
Verstuur privé bericht

Het is een leuke website, alleen als ik wil downloaden, staat er dat ik 3 weken moet wachten, dat klopt toch nooit?

Hey hallo, ik weet veel van de sims, stel ook maar vragen aan mij
Tarkus Geplaatst op 22-01-2011, 20:53 Reageer
user icon
administrator
Verstuur privé bericht

Op 22-01-2011, 14:05 tarac schreef:
[...]

Zij beschouwen het als "aanzetten tot het illegaal downloaden", maar in Nederland is downloaden nog steeds niet illegaal.

Eigenlijk zou je tegen ze moeten zeggen.

JULLIE PRIJZEN zetten mensen aan tot downloaden...........illegaal of niet :P

Op 22-01-2011, 19:11 Masterduvel schreef:
Het is een leuke website, alleen als ik wil downloaden, staat er dat ik 3 weken moet wachten, dat klopt toch nooit?

Je download programma geeft dat zeker aan?
En ja hoe lang je moet wachten dat ligt vooral aan je eigen snelheid en die van de seeders, dus ja het kan best dat er staat 3 weken, maar ja zodra er meer seeders bij komen of er iemand is die snellere verbinding heeft kan een download tijd weer veranderen, dus ja helemaal precies is het niet, maar het is vooral een indicatie van de opdat moment zijnde download sneldheid.

Dit bericht is gewijzigd door een moderator of administrator op 22-01 20:54.

Tarkus Geplaatst op 25-01-2011, 09:24 Reageer
user icon
administrator
Verstuur privé bericht

We hebben sims4.nl moeten aanpassen doordat we (tarac) van EA bericht hadden gehad over de site.
Natuurlijk zijn zij niet blij met onze site (we hadden ook niet anders verwacht), hierover kun je alles op Sims4.nl lezen
Op verzoek van hen hebben we dan ook alle plaatjes met copyrights van EA verwijderd.
De downloads die nog via Sims4 zelf gingen zijn ook verwijderd en lopen nu weer via de torrentsites waarop ze te vinden zijn. (zoals ook de hele intentie van de site is geweest)
Hierdoor is er niks strafbaars meer te vinden op de site.
Het doorgeven van links is niet strafbaar ook al zouden zij dat zelf graag anders zien.

Ik zal de komende tijd plaatjes gaan verzamelen die ik zelf maak, zodat daarover ook geen problemen meer kunnen ontstaan, want ja als ik die plaatjes zelf schiet dan heeft EA er ook geen rechten meer op en dan mag ik ze vrij plaatsen
Tot die tijd zijn er even geen plaatjes :P

Simsesther Geplaatst op 25-01-2011, 10:17 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Jammer, maar je kunt er weinig tegen doen. Wat ik dan niet snap is als downloaden in Amerika illegaal is, hoe kan het dan dat al die sites als Peggyzone en The Sims Resource niet allang weg zijn?

Dit bericht is gewijzigd op 25-01 10:18.

Simsfreak112924 Geplaatst op 25-01-2011, 10:22 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik weet dat die brief serieus moet worden genomen maar ik vind hem best wel grappig, hoe ze dat ook allemaal zeggen.  

tarac Geplaatst op 25-01-2011, 11:44 Reageer
user icon
administrator
Verstuur privé bericht

Op 25-01-2011, 10:17 Simsesther schreef:
Jammer, maar je kunt er weinig tegen doen. Wat ik dan niet snap is als downloaden in Amerika illegaal is, hoe kan het dan dat al die sites als Peggyzone en The Sims Resource niet allang weg zijn?

Simpelweg omdat dat grotere bedrijven zijn die een evt. rechtszaak jarenlang kunnen rekken.
Wij zijn slechts een klein visje en ze hopen spoedig tot een veroordeling te komen om daarmee jurisprudentie te krijgen  (= voorbeeld van een uitspraak dat weer gebruikt kan worden in een zaak tegen iemand anders).

Wat wij op onze downloadsite doen is eigenlijk niets meer en niets minder dan in Google intikken "Sims + torrents"

Edit: Overigens zijn de spullen die op die sites te vinden zijn, niet gemaakt door EA, maar door de "leden" van die sites
Weer anders ligt het bij de uitwisseling op de officiele sims-site.
Niemand leest de algemene voorwaarden daar, maar zodra je iets upload naar hun sites, zoals spulletjes, huizen, dagboeken e.d. je onmiddellijk alle rechten hebt overgedragen aan Electronic Arts. Je bent dus niet eens meer de baas over je eigen uploads.
EA mag die spullen naar eigen inzicht gebruiken zonder jou daar ooit een cent vergoeding voor te hoeven betalen.
Heb JIJ iets geupload naar een officiele sims-site en je zet diezelfde spullen op b.v. onze Uitwisseling, dan zijn WIJ in overtreding want EA heeft de rechten en JIJ niet meer. !
Heb je een mooi verhaal geschreven en geupload naar een sims-site, dan mag JIJ het niet meer laten uitgeven ofzo.
Handige jongens bij EA !

Dit bericht is gewijzigd op 25-01 12:11.

harrypotterfan Geplaatst op 25-01-2011, 12:05 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 22-01-2011, 13:50 Sony schreef:

Ik bedoel dat er op de startpagina van Lime Wire zoiets staat dat het aansprakelijk wordt gesteld voor illegale downloads.

tarac Geplaatst op 25-01-2011, 12:36 Reageer
user icon
administrator
Verstuur privé bericht

Op 25-01-2011, 12:05 harrypotterfan schreef:
[...]

Ik bedoel dat er op de startpagina van Lime Wire zoiets staat dat het aansprakelijk wordt gesteld voor illegale downloads.

Het bedrijf is nu veroordeeld voor het aanbieden van illegale verspreiding van met copyrights beschermd materiaal.

Tarkus Geplaatst op 25-01-2011, 13:54 Reageer
user icon
administrator
Verstuur privé bericht

Op 25-01-2011, 11:44 tarac schreef:
[...]

Simpelweg omdat dat grotere bedrijven zijn die een evt. rechtszaak jarenlang kunnen rekken.
Wij zijn slechts een klein visje en ze hopen spoedig tot een veroordeling te komen om daarmee jurisprudentie te krijgen  (= voorbeeld van een uitspraak dat weer gebruikt kan worden in een zaak tegen iemand anders).

Wat wij op onze downloadsite doen is eigenlijk niets meer en niets minder dan in Google intikken "Sims + torrents"

Edit: Overigens zijn de spullen die op die sites te vinden zijn, niet gemaakt door EA, maar door de "leden" van die sites
Weer anders ligt het bij de uitwisseling op de officiele sims-site.
Niemand leest de algemene voorwaarden daar, maar zodra je iets upload naar hun sites, zoals spulletjes, huizen, dagboeken e.d. je onmiddellijk alle rechten hebt overgedragen aan Electronic Arts. Je bent dus niet eens meer de baas over je eigen uploads.
EA mag die spullen naar eigen inzicht gebruiken zonder jou daar ooit een cent vergoeding voor te hoeven betalen.
Heb JIJ iets geupload naar een officiele sims-site en je zet diezelfde spullen op b.v. onze Uitwisseling, dan zijn WIJ in overtreding want EA heeft de rechten en JIJ niet meer. !
Heb je een mooi verhaal geschreven en geupload naar een sims-site, dan mag JIJ het niet meer laten uitgeven ofzo.
Handige jongens bij EA !

Dit bericht is gewijzigd op 25-01 12:11.

Waar kan ik die informatie vinden? Ik heb de voorwaardes die ik kon vinden door gelezen en daar kan ik niks over dit vinden dus waar zou dat moeten staan dan?

En ja ik weet ook dat bedrijven wel vanalles in hun algemene voorwaarden zetten, maar dat niet alles wat in die algemene voorwaarden staat ook altijd ECHT uitgevoerd mag worden.
Een voorbeeld:
In een discotheek hangt een bordje, of bij de parkeergarage.........."de directie houdt zich niet aansprakelijk voor verlies of diefstal van spullen of geleden schade"
Nou zolang dit bordje geen OFFICIEEL bord is (waar art.nr zoveel onder staat, dat zijn van die blauwe bordjes die mensen bijv op de grens van hun eigen terrein kunnen plaatsen, als verboden toegang volgens artikel nummer zoveel) kan een bedrijf helemaal geen recht maken op dat bericht!
En is zo'n bordje helemaal geen cent waard!
Mensen denken wel dat zo'n bordje rechtmatig is en zullen daarom meestal geen claim in gaan dienen bij het desbetreffende bedrijf omda ze denken dat ze het bedrij niet aansprakelijk kunnen stellen.
Maar niets is minder waar.............zou je een advocaat nemen en er een zaak van maken, dan kan zo'n bedrijf ondanks het hebben van zo'n waardeloos bordje :P toch gewoon aansprakelijk gesteld worden omdat het nou eenmaal in zijn zaak is gebeurd en het volgens de wet is dat 'het bedrijf' toch aansprakelijk is.

Dus ja EA kan wel in zijn algemene voorwaarden hebben opgenomen dat ze alle rechten zouden krijgen als jij iets upload.............maar ik geloof nooit dat het volgens de Nederlandse wetgeving rechtmatig is om dat te doen en dus kunnen ze wel zeggen dat hun alle rechten hebben als jij iets upload...........maar zo werkt dat dus niet met copyright.
Niet zoals ik dat de afgelopen maanden heb gelezen volgens de nederlandse wetgeving

tarac Geplaatst op 25-01-2011, 14:00 Reageer
user icon
administrator
Verstuur privé bericht

Voorbeeldje van overdracht van rechten:
http://www.desims2.nl/pages.view_page.asp?id=410
lees artikel 6

En wat betreft die bordjes:
"Betreden van het bedrijfsterrein is op eigen risico"
Kort geleden nog met 1 van de vrachtwagens een aanrijding gehad op een bedrijfsterrein met een daar aanwezige vorktruck.
Schadeclaim op grond van dat bordje afgewezen door de rechter.

Tarkus Geplaatst op 25-01-2011, 14:14 Reageer
user icon
administrator
Verstuur privé bericht

Op 25-01-2011, 14:00 tarac schreef:
Voorbeeldje van overdracht van rechten:
http://www.desims2.nl/pages.view_page.asp?id=410
lees artikel 6

En wat betreft die bordjes:
"Betreden van het bedrijfsterrein is op eigen risico"
Kort geleden nog met 1 van de vrachtwagens een aanrijding gehad op een bedrijfsterrein met een daar aanwezige vorktruck.
Schadeclaim op grond van dat bordje afgewezen door de rechter.

Nou ja ik heb eens gehoord van een bewaakte parkeer garage waarin zo'n bordje hing en toen iemand terug kwam zat er een deuk in die auto.
Uiteindelijk heeft diegene het bedrijf toch aansprakelijk gesteld en heeft het bedrijf toch echt de kosten moeten betalen omdat zo'n bordje dus niet wettelijk gerechtigd was.

Dus ja ook hier zie je maar weer dat alles afhangt van de RECHTER die de zaak beoordeeld. En ja daarin zijn ze allemaal verschillend ook al moeten ze dezelfde wetgeving volgen, dan nog zullen ze ieder met hun eigen inzicht/kennis en ideeen een zaak beoordelen en kan het heel goed zijn dat bij de ene rechter een zaak wordt toegekend en bij een andere rechter diezelfde zaak wordt afgewezen.

Ja dat is het systeem van rechters he..............het deugt voor geen meter maar goed de mensheid accepteert het :P

Edit: ik heb nog eens al die voorwaardes doorgelezen, maar ik kan dat over alle rechten overdragen als je iets upload niet vinden hoor
Als jij het weet te vinden kan je het dan eens copieren dat stuk dan kan ik het lezen :P

Dit bericht is gewijzigd op 25-01 14:39.

tarac Geplaatst op 25-01-2011, 15:26 Reageer
user icon
administrator
Verstuur privé bericht

Ik heb voorlopig even dit gevonden, maar het is nog niet wat ik bedoel.
(ben mijn gebruikersnaam en wachtwoord kwijt voor de uitwisseling)

Maar dit staat op https://profile.ea.com/acctcreate.do

6. Eigen content bijdragen aan EA-diensten; licentieverlening aan EA en anderen
Als je content bijdraagt aan een EA-dienst, verleen je aan EA, in ruil voor het feit dat EA jouw contentbijdrage mogelijk maakt, expliciet het niet-exclusieve, permanente, wereldwijde, volledige en onherroepelijke recht om de content, of enig deel ervan, te citeren, opnieuw te posten, te gebruiken, te reproduceren, te wijzigen, er afgeleide werken van te maken, gelijktijdig op meerdere plekken te publiceren, in licentie te geven, af te drukken, er sublicenties voor te verstrekken, te verspreiden, te verzenden, uit te zenden en anderszins te communiceren, en in het openbaar weer te geven en uit te voeren, op welke manier, in welke vorm, op welk medium of op welk forum dan ook, nu in gebruik of in de toekomst ontwikkeld, zonder enige kennisgeving, betaling of toeschrijving aan jou of derden. Je verleent EA alle licenties, toestemmingen en vergunningen die nodig zijn om EA in staat te stellen dergelijke content voor dergelijke doeleinden te gebruiken. Je doet afstand van enige morele of vergelijkbare rechten die je mogelijk op dergelijke content hebt, en gaat ermee akkoord dergelijke rechten niet te doen gelden.

Zoals ik al eerder zei, je zoekt je te pletter naar hun voorwaarden, maar ze staan wel degelijk ergens op het internet.

Dit bericht is gewijzigd op 25-01 15:28.

2 3 4