gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Generatie: 1 Founder:Sophia Star
Dag 1

En daar sta je dan, in je nieuwe appartement, midden in de grote stad. In Bridgeport wonen was altijd al mijn droom geweest, en nu is het werkelijkheid geworden. Er belde iemand aan. Nog voordat ik iets kon zeggen liep hij met een boek naar binnen, en begon te lezen. Ik ging met de lift naar beneden, om te kijken of daar nog iemand was. ‘Hallo ik ben Wayne Bumble, ik hoorde dat je nieuw bent in Bridgeport.’ Hij zag er erg aardig uit.

‘Hoi, ik ben Sophia Star, en ik ben inderdaad nieuw.’ We kletsten nog even door, hij gaf me allemaal informatie over de stad. ‘Is hier ook een filmset?’ vroeg ik snel, want hij moest bijna gaan, en die locatie is immers erg nuttig voor mijn opdrachten. ‘Als je ervan uit gaat dat de clubs en dergelijke naar het noorden is, moet je naar het zuiden, dan kom je een hele grote filmset tegen, genaamd Rampvol Diamantfilms.’ ‘Bedankt voor de info, doeidoei.’ Hij keek me verbaasd aan. ‘Je moest toch nog ergens heen?’ ‘Oh, ja. Daaaag!’ En hij liep weg. Ik ging weer naar boven, om te kijken hoe het met de jongen was die zomaar mijn appartement binnenliep. De jongen was weg, hij woont zeker ook op deze verdieping. Ik besloot maar een baan te zoeken. Toevallig was er nog een baantje vrij in de filmindustrie.

Het sollicitatiegesprek verliep goed, en ik heb de baan! Ik liep trots naar buiten, op weg naar huis. Alleen wist ik niet welke kant ik op moest, dus ik kon beter nog even op de set blijven. Er waren best veel mensen, en ik kon het niet laten om een praatje te maken. Plots zag ik Lil Bling, hij woont ook in Bridgeport, net als de meeste sterren. Het was al laat, dus ik vroeg hoe je bij de Sushilaan kon komen. Hij legde het voor me uit, en ik bedankte hem. Brr, het is koud, zou het hier ’s avonds altijd zo koud zijn? Eenmaal thuis besloot ik te eten, macaroni met kaas. Ik heb het eigenlijk nog niet eens zo slecht hier. Toen ik klaar was met eten, ging ik meteen slapen. Morgen is mijn eerste werkdag, en dan moet ik natuurlijk goed uitgerust zijn.
Dag 2 Chips, het is al 10 uur! Veel te laat. Ik moet nog douchen, aankleden, ontbijten, en naar beneden. Toen ik klaar was met douchen liep ik snel naar de keuken en maakte ik herfstsalade. Toen ik net een hap wou nemen hoorde ik het getoeter van de carpool. Achja, dan maar geen ontbijt. Hopelijk staat de auto er nog, anders word het de metro nemen. Gelukkig stond hij er nog, maar ik was wel mooi een half uur te laat.

‘Nou, het begint al goed.’ Zei mijn baas. Hij vond het gelukkig niet erg. Ik keek eens goed naar mijn baas, was hij dat echt? Ja, het is Matthew Hamming. Hij was altijd al mijn grote voorbeeld, en nu is hij zelfs mijn baas! Na een scène met een taartgevecht was de hele set smerig, en dat moest ik opruimen, terwijl ik niet eens had meegedaan! Maar als ik snel promotie wil, moet het wel. ‘Tot hoe laat zit ik hier dan?’ vroeg ik. ‘Tot 9 uur ’s avonds, dan ben je vrij. Het is maar 2 uurtjes overwerken, dat lukt je best. Ik heb je werk gezien, en je doet het goed.’ Zei Matthew. Wauw, hij vond me goed. Ik werkte hard, maar ik was erg gespannen, ik was moe en ik had honger. Ik besloot kennis te maken met de cast, misschien maak ik wel nieuwe vrienden. Toen ik eindelijk klaar was met werken, ging ik naar Waylons Geraamte, het is toch niet ver, en ik moet iedere week 3 clubs bezoeken.

Wow, wat een lichten! Er stond zelfs een sjoelbak, dat was altijd mijn grootste hobby op de boerderij van m`n ouders. Ik besloot hem maar meteen uit te proberen. En daarna ging ik ontspannen aan de bar, met een glaasje Zoete Zooi.

Ik bestelde ook maar meteen uienringen, want ik verhongerde bijna. Ik had het heel erg naar m`n zin. Er stond een keyboard, ik vroeg meteen aan de Mixoloog of ik erop mocht spelen. Hij knikte ja. Ik was rustig aan het jammen, het klonk nergens naar, maar ik was tevreden. Een meisje rende naar de basgitaar, en begon enthousiast mee te doen. We waren net lekker bezig, en toen renden er zomaar een paar mensen, waaronder zij, naar buiten. Ik keek op de klok, 3 uur. Veel te laat natuurlijk. Ik moet morgen nog werken, en dan moet ik vroeg op. Ik was best moe, maar toch klaarwakker. En even later viel ik in slaap.

Dag 3
Ik werd wakker om 7 uur, eindelijk eens mooi op tijd. Ik besloot om eerst te gaan douchen, en dan rustig te ontbijten. En daarna ging ik rustig naar beneden. De carpool stond er nog niet. Ze keek op de grote klok, 13:07. De carpool is veel te laat, en daarom ben ik ook laat en krijg ik op mijn donder. Ik legde alles aan meneer Hamming (zo moet ik hm noemen op het werk.) uit. Hij begreep het en zei dat die wel vaker te laat kwam. Het werk verliep redelijk, ik probeerde heel hard te werken, maar het was iets te veel.

Op het einde van de werkdag was ik zo moe, dat ik een dutje deed op de set. Ik besloot om naar De Sleur te gaan, om te kijken wat daar is. En je gelooft nooit wie daar was…

Matthew Hamming! Hij riep me zelfs! Hij vroeg of ik mee ging naar de dansvloer.

Ik had het heel erg naar mijn zin met hem. Hij vroeg of ik vrijgezel was, ik schudde mijn hoofd. ‘Haha, ik ook hoor.’ Zei hij. ‘Wat is jouw sterrenbeeld eigenlijk?’ schreeuwde ik tegen hem, want de muziek stond erg hard.’Kreeft, en jij?’ schreeuwde hij terug. ‘Steenbok!’ Ik heb ergens gelezen dat Kreeft en Steenbok bij elkaar passen. Ik was alleen nog maar bij mijn gedachten. ‘Sophia. Sophia!’ riep Matthew en zwaaide voor mijn gezicht. ‘Ja, wat is er, schat?’ O nee, ik heb het echt verknald. Ik werd zo rood als een biet. ‘Wat zei je?’ vroeg hij lachend. ‘Ehm, niks hoor!’ zei ik, en ik lachte mee. We dansten nog wat, en aten nacho’s. Hij begon met me te flirten, en ik giechelde. Ik vind hem zo leuk. Ik keek op de klok. Het was al 3 uur, best laat, maar ik bleef tot Matthew zou weggaan. We bleven doorkletsen tot half 5, en toen ging ik echt naar huis. De taxi wilde me niet verder brengen dan een metrostation, dus ik moest de metro nemen.

Ik was doodop, dus ik viel in slaap op de grond.

Even later werd ik wakker, en liep ik naar de brievenbus. Er zat een rekening van 260 Simdollar in. Toen ik die betaald had ging ik naar boven. Hopelijk hoefde ik morgen niet te werken.
Dag 4
Ik was doodop, en ik moest ook nog werken. Ik besloot om te slapen. Opeens belde iemand mij wakker. ‘Matthew Hamming’ stond er op het schermpje. Ik nam natuurlijk op.

‘Met Sophia Star.’ Ik giechelde. ‘Hoi, met Matthew Hamming natuurlijk. Ben je moe?’ ‘Ja, heel erg.’ Zei ik, en ik gaapte. ‘Wil je misschien een dagje vrij, zodat je straks uitgerust bent, dan kunnen we straks weer dansen.’ Ik had de neiging om keihard te gillen. ‘Ja, natuurlijk!’ ‘Dan zie ik je vanavond, daaaaag!’ Ik hing op, en ging slapen. Ik weet niet wanneer hij klaar is, dus ik ga maar rond dezelfde tijd als gisteren, want toen was hij er al. Ik ging weer slapen, en toen ik wakker werd had ik honger als een paard. Nadat ik had gegeten stond Deidre Littler aan de deur. Ik deed open, want anders was het zielig. Toen ze binnenkwam begon ze haar huiswerk te maken. Er belde weer iemand. Het was weer Matthew.

‘Kun je vanavond nog komen?’ ‘Ja, hoezo?’ ‘Oké, dat is fijn. Ik was bang dat je misschien andere plannen had.’ Wat lief. ‘Haha, nee hoor. Ik zie je straks.’ Zei ik en ik hing op. Ik was in de badkamer mijn handen aan het wassen, en toen ik terugliep was de hele keuken nat.

Ik had niet de kennis om hem zelf te repareren, dus belde ik de loodgieter. Terwijl de loodgieter bezig was ging ik in bad, en poetste ik mijn tanden. Matthew belde weer, en zei dat hij toch niet zoveel zin had. Nou, lekker om dat op het allerlaatste moment te zeggen. ‘Dan ga ik maar alleen.’ Zei ik zachtjes. Matthew hing op. Even later besefte ik dat ik morgen weer moest werken, dus ik kon beter thuis blijven. Toen ik terug in mijn appartement was, stond er opeens een grote boekenkast, misschien heeft iemand hem verloren? Er hing ook een briefje aan. ‘Je leukste bezigheid in Sunset Valley in een nieuw jasje.’ Aan het handschrift te zien is hij van m`n ouders. Hij leek op mijn oude boekenkast, maar dan geverfd. Ik pakte snel een boek, en begon te lezen.

Even later legde ik het boek terug, en ging ik slapen.
Dit bericht is gewijzigd op 12-07 13:26.
|