Smarachta Geplaatst op 10-12-2011, 11:09 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik heb dus net al mijn uitbredingspaketten en accessoirespaketten geïnstalleerd, en ik krijg deze melding steeds. Ik heb mn pc al tienduizend keer opgestart, met PowerIso geprobeerd, mn echte cd erin gedaan, en hij blijft deze melding geven!!

Help D:

meld dit bericht aan een moderator

HT is te groot, zie nieuwe regels, verwijderd door Tarkus 
Tarkus Geplaatst op 10-12-2011, 13:41 Reageer
user icon
administrator
Verstuur privé bericht

Even zoeken de volgende keer
Hier staat precies wat je moet doen

Smarachta Geplaatst op 10-12-2011, 15:08 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

ik ben niet zo'n computergenie: ik loop vast bij stap 1: "Deze computer " is toch een Windows XP-iets? Hoe dat dat mapje/bestand in Windows 7??

Tarkus Geplaatst op 10-12-2011, 15:12 Reageer
user icon
administrator
Verstuur privé bericht

Deze computer is in veel gevallen te vinden op je bureaublad, het computertje dat je daar dan ziet
Staat daar geen computertje op je bureaublad ga dan naar Start - Computer
Dan kom je in Deze Computer uit

Dit bericht is gewijzigd op 10-12 15:14.

tarac Geplaatst op 10-12-2011, 15:16 Reageer
user icon
administrator
Verstuur privé bericht

Heb je meer dan 1 Sims uitbreidingen gekoppeld aan virtuele stations ?
Je mag niet uitbreiding 1 aan station F en uitbreiding 2 aan station G koppelen.
Per soort Sims (1,2 of 3) mag er maar 1 station een uitbreiding bevatten.

In het geval van Tarkus (plaatje hierboven) staat Sims3EP05 aan een station gekoppeld en Sims Middeleeuwen(Piraten en Edelen) aan een ander station.
Dat mag dus, maar geen 2 verschillende uitbreidingen van b.v. de Sims-3

Dit bericht is gewijzigd op 10-12 15:20.

Smarachta Geplaatst op 10-12-2011, 16:10 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

@Tarac: Nope, in mijn PowerIso staat niks en mijn cd *Sims 2 Appartemensleven* zit in mn pc

@Tarkus: is die lokaal schijf dan de "deze computer" ?? En hope voer ik stap 1 dan uit?

Tarkus Geplaatst op 10-12-2011, 16:15 Reageer
user icon
administrator
Verstuur privé bericht

Wat je bij stap 1 moet doen is het uitschakelen van PowerIso virtuele schijven.
Dus als je in PowerIso virtuele schijven hebt opengezet moet je die dus dichtgooien.

Open Poweriso virtuele drive manager.........klik met je rechtermuis knop erop en kies: instellen aantal spelers........zet dat op 0
Dus ook al heb je verder niks gekoppeld aan poweriso toch even al die spelers uit zetten.

Dit bericht is gewijzigd op 10-12 16:16.

Smarachta Geplaatst op 10-12-2011, 16:35 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

heb gedaan je zei en ook wat er in die handleiding stond. Appartemensleven ge-deïnstalleerd, opnieuw opstarten, opnieuw geïnstalleerd, opnieuw opstarten en proberen. hij geeft nog steeds die melding aan?! doe ik iets fout?

Edit: kan het ermee maken hebben dat ik op een virtual machine speel? (Sims Middeleeuwen en Sims 1 werken er wel op)

Dit bericht is gewijzigd op 10-12 17:03.

Tarkus Geplaatst op 10-12-2011, 17:11 Reageer
user icon
administrator
Verstuur privé bericht

Oh nu begrijp ik het :P (tenminste dat denk ik )
(ik dacht dat het installeren niet werkte, maar begrijp nu geloof ik dat het spelen niet werkt?)
Je probeert sims2 met PowerIso te spelen? is dat wat je probeert?

In dat geval kan ik je vertellen dat dat NOOIT zal lukken :P
Je zult Sims2 altijd met cracks moeten spelen en dus zul je de crack van de hoogste uitbreiding die je hebt moeten plaatsen en dan kan je spelen met het spel

Dit bericht is gewijzigd op 10-12 17:12.

Smarachta Geplaatst op 10-12-2011, 17:23 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Klopt, ik heb alles al geïnstalleerd, dat ging goed. Het probleem is dat hij wilt 'm niet opstarten. Ik heb geïnstalleerd met ISO bestanden maar ik heb het laatste uitbreidingspakket (Appartemensleven) zelf naast me op mn bureau liggen (legale, gekochte versie), en met het opstarten met die CD krijg ik dus de melding "Conflict met emulatiesoftware gedetecteerd"

Dit bericht is gewijzigd op 10-12 17:24.

Tarkus Geplaatst op 10-12-2011, 21:17 Reageer
user icon
administrator
Verstuur privé bericht

Ja misschien dat je cd op een of andere manier beschadigd is? Of misschien is hij vies (ook als je dat niet ziet)
Je zou hem eens kunnen schoonmaken door met een zachte doek en een klein beetje glasreiniger (niet cirkelvormig!) schoonwrijven.

Maar eigenlijk zou ik zeggen laat je cd in de kast liggen en installeer de crack van appartementsleven
Zo heb je geen cd meer nodig om te spelen.

Mocht je dan weer een foutmelding krijgen dan zou ik het hele spel (inclusief basisspel) eens helemaal verwijderen en alles opnieuw installeren en dan opnieuw de crack plaatsen.

Smarachta Geplaatst op 11-12-2011, 09:34 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik heb het gedaan. Hij start, das is al een vooruitgang. Maar hoort het dat al mijn buurten (als ik in die buurt ben) roze en zwart knipperen en daar niet mee stoppen??

Edit: al het behang van alle families is rood, de weg is vervaagd en de vloer klopt ook niet Verwijderen denk ik zo?

Dit bericht is gewijzigd op 11-12 09:36.

deseved Geplaatst op 11-12-2011, 11:04 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 11-12-2011, 09:34 Smarachta schreef:
Ik heb het gedaan. Hij start, das is al een vooruitgang. Maar hoort het dat al mijn buurten (als ik in die buurt ben) roze en zwart knipperen en daar niet mee stoppen??

Edit: al het behang van alle families is rood, de weg is vervaagd en de vloer klopt ook niet Verwijderen denk ik zo?

Ehm is joun pc wel geschikt hier voor? Want als ik het even snel door lees, is joun grafische kaart niet zo goed of wel?

Ceet Geplaatst op 11-12-2011, 11:08 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 11-12-2011, 09:34 Smarachta schreef:

Dat klinkt dat je video kaart niet goed is.. plaats even een dxdiag

Smarachta Geplaatst op 11-12-2011, 11:08 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 11-12-2011, 11:04 deseved schreef:
[...]

Ehm is joun pc wel geschikt hier voor? Want als ik het even snel door lees, is joun grafische kaart niet zo goed of wel?

Geen idee of ie geschikt is. Sims Middeleeuwen, Sims Middel. Piraten en Adel en Sms 1 doet hij wel normaal (nee, niet allemaal tegelijk op 1 pc, dan snap ik ook wel dat die geheugenkaart vol zou zijn xD)

Op 11-12-2011, 11:08 Ceet schreef:
[...]

Dat klinkt dat je video kaart niet goed is.. plaats even een dxdiag

Klein moment, komt eraan

Edit: there you go *hoop ik*

Dit bericht is gewijzigd op 11-12 11:13.

Bijgevoegd bestand: DxDiag.txt - 24kB
179 keer gedownload.

tarac Geplaatst op 11-12-2011, 12:30 Reageer
user icon
administrator
Verstuur privé bericht

Ik weet niet wat voor soort computer je hebt, maar je draait op VMware (Virtual Machine).
Je hebt daarom niet een echte grafische kaart, maar iets dat door Microsoft is ontwikkeld.
Verder is 2 GB geheugen voor een Windows 7 computer wel wat weinig om de Sims-3 te kunnen spelen.

Het lijkt wel of jouw computer als server wordt gebruikt.

Dit bericht is gewijzigd op 11-12 12:32.

Smarachta Geplaatst op 11-12-2011, 12:39 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Zelf heb ik Apple maar ik ga dus niet al die Sims enzo kopen, want daar heb ik simpelweg het geld niet voor xD
Verder wil ik ook (nog?) niet Sims 3 spelen, maar die kan ook op de Apple zelf, dus die ga ik denk ik gewoon kopen of iets.
Maar Sims 2 en 1 werken niet op Apple, en daarom heb ik een VM.

Dat met server snap ik niet helemaal ?

Tarkus Geplaatst op 11-12-2011, 13:12 Reageer
user icon
administrator
Verstuur privé bericht

Op 11-12-2011, 12:39 Smarachta schreef:
Zelf heb ik Apple maar ik ga dus niet al die Sims enzo kopen, want daar heb ik simpelweg het geld niet voor xD
Verder wil ik ook (nog?) niet Sims 3 spelen, maar die kan ook op de Apple zelf, dus die ga ik denk ik gewoon kopen of iets.
Maar Sims 2 en 1 werken niet op Apple, en daarom heb ik een VM.

Dat met server snap ik niet helemaal ?

Sims 2 is ook voor de mac te spelen hoor
Op Sims4.nl staat er een link naar een download voor de Sims2 mac, wij hebben deze alleen niet kunnen testen omdat wij geen mac hebben.
Ik weet dus ook niet of deze download werkt, maar het valt altijd te proberen
Ik heb hem wel gedownload dus daar is niks mis mee!

Een server wordt gebruikt om spullen van te gebruiken.
Zoals er voor torrents servers zijn zoals The Pirate Bay waarvandaan mensen spullen kunnen meenemen.
Mensen maken een server van hun pc zodat ze die op afstand ook kunnen gebruiken als ze op een andere plek zitten dan achter hun pc
zie hier voor een uitleg

Een virtuele machine die de hardware van de computer emuleert, is niet gericht op een programmeertaal (zoals Java of Pascal), maar emuleert een fysieke computer (dat wil zeggen de processor en andere hardware), zodanig dat een bestaand besturingssysteem op deze emulatie kan draaien, alsof het een fysieke computer betreft. Met een dergelijke virtuele machine is het dus bijvoorbeeld mogelijk om Windows te emuleren in een GNU/Linux-omgeving, of omgekeerd.
Is wat er op Wiki staat over Emulatie
Wat ik dus denk is dat door het simuleren van een 'echte' pc dat het hierdoor dus niet mogelijk is om Sims te spelen. Omdat het dus geen 'echte' pc is waarop je speelt, maar iets wat is nagemaakt zodat die kast denkt dat het een echte computer is............tenminste dat is wat ik er van kan maken, misschien dat tarac nog een andere uitleg heeft

Dit bericht is gewijzigd op 11-12 13:17.

xmargot Geplaatst op 27-08-2012, 19:02 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

ik heb veel uitbreidingen en accessoires van de sims 2 gedownload via cloud en heb powerISO gebruikt.  en sommigen die ik zelf, ik heb alles geinstaleerd.
alleen nu kan ik niet meer spelen omdat ik als ik het opstart dit krijg te zien: emulatiesoftware gedetecteerd.
ik heb al geprobeerd no cd crack te maken maar dat werkt ook niet.

ook weet ik niet hoe je er achter komt wat je hoogste uitbereiding is. ik heb als laatste sims 2 op reis geinstaleerd, maar heb met vrije tijd problemen. ook kan ik villa en tuin niet spelen..

snap iemand dit? ..

Dit bericht is gewijzigd op 27-08 19:03.

tarac Geplaatst op 28-08-2012, 11:44 Reageer
user icon
administrator
Verstuur privé bericht

Je zult met Villa & Tuin moeten spelen en daar eventueel een NoCD-crack voor moeten plaatsen.

zie http://www.tarac.nl/NoCD/sims2.html

xmargot Geplaatst op 29-08-2012, 21:06 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

ik snap nu hoe ik een no cdcrack moet plaatsen, maar als ik het bestand sims2EP9 wil plakken in de TSBin zegt die dat er niet genoeg ruimte voor is. omdat er 0 bytes van de 672 beschikbaar zijn. nu kan ik dus de laatste stap niet doen..

Tarkus Geplaatst op 30-08-2012, 10:40 Reageer
user icon
administrator
Verstuur privé bericht

Op 29-08-2012, 21:06 xmargot schreef:
ik snap nu hoe ik een no cdcrack moet plaatsen, maar als ik het bestand sims2EP9 wil plakken in de TSBin zegt die dat er niet genoeg ruimte voor is. omdat er 0 bytes van de 672 beschikbaar zijn. nu kan ik dus de laatste stap niet doen..

0 bytes beschikbaar van 672..........dat zegt mij dat je iets probeert te plakken op een ISO dat is dus onmogelijk.
Je moet het wel plakken in de map Sims2 (uitbreiding) TSBin die je vind in C: Program Files
Dus niet op de iso zelf

xmargot Geplaatst op 31-08-2012, 20:06 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Het is gelukt! dankje