|
tarac
|
Geplaatst op 02-07-2007, 00:56 |
|
administrator
Verstuur privé bericht
|
Ik begin langzamerhand een p...hekel te krijgen aan EA Games / Sims2
Van alle kanten bereiken mij berichten dat de Sims2 niet goed werkt omdat de grafische kaart niet aan de eisen voldoet.
EA Games ontwikkelt spellen, zoals de Sims, voor kinderen. Zij mogen er dus van uitgaan dat deze kinderen niet altijd over de allernieuwste (dure) computers beschikken.
Toch stellen zij met elke uitbreiding de eisen steeds hoger.
Vaak lukt het om met een update van een besturingsprogramma het spel nog bespeelbaar te maken, maar hoe lang nog ? Voor computers van 2,3 jaar oud zijn al geen updates meer te krijgen en de grafische kaart wordt al niet meer ondersteunt, of je nu ATI, nVIDIA, Intel of wat dan ook hebt.
Denken zij de markt nog te kunnen veroveren als kinderen straks aan hun ouders moeten vragen "Ik heb een nieuwe computer nodig, maar dan wel 1 van Euro 2500,00 of meer !"
Pa en Ma gaan dan met hun kroost naar de computerwinkel en denken een leuk exemplaar op de kop getikt te hebben en bij thuiskomst blijkt het ding ongeschikt om de Sims2 er op te spelen. Teleurstelling alom.
Ga eens naar een willekeurige computerwinkel en vraag de verkoper of de grafische kaart T&L heeft, pixelshading meer dan 2.0, vertexshading meer dan 2.0 en de man zal je schaapachtig aankijken, want hij heeft geen idee waar je het over hebt..
Als je dus een nieuwe computer gaat kopen, laat hem in de winkel aansluiten op internet en doe de test zoals omschreven in http://sims1help.page.tl/Is-je-Computer-geschikt.htm
Ik wed je 10 tegen 1 dat de computer faalt en ga dan wel van het rechterrijtje uit, want als ie met de hakken over de sloot Seizoenen aankan, dan gaat het fout bij de volgende uitbreiding..
Ook het ombouwen van je bestaande computer heeft weinig zin. Een grafische kaart die aan alle eisen voldoet komt op ongeveer Euro 250,00. Je voeding moet dan ook aangepast worden, zeg Euro 70,00 en je geheugen moet ook nodig opgekrikt, ook weer Euro 100,00. Tja, dan ben je Euro 450.00 armer maar je zit nog steeds met die trage CPU, dus uiteindelijk is het nog niks.
Grafische vormgeving is mooi, maar het heeft wel zijn grenzen. Op een goedkoop computertje kan iedereen Sims-1 spelen, maar EA Games kan toch moeilijk verwachten dat we nu al Euro 4500,00 uitgeven om in de toekomst ook eventueel Sims-3 te kunnen spelen. En zelfs de aanschaf nu van de duurste computer is geen garantie voor de toekomst want de techniek gaat snel.
EA Games moet inzien dat de Sims in hoofdzaak voor kinderen is en heel snel met programma's komen die ook op gewone computers kunnen draaien.
Dit bericht is gewijzigd op 02-07 01:03.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|